כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשטר הרצחני

איראן ניסתה לפגוע בבית כנסת: חשוד נעצר בגרמניה

אזרח גרמני-איראני חשוד בניסיון לתקוף בתי כנסת בגרמניה. אזרח נוסף ממוצא איראני סיפר למשטרה כי החשוד שנעצר ניסה לשכנע אותו לזרוק בקבוק תבערה על בית כנסת והבטיח לו חנינה מהמשטר האיראני

איראן ניסתה לפגוע בבית כנסת: חשוד נעצר בגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

גבר גרמני-איראני נעצר בחשד שניסה להצית בית כנסת בעיר בוכום בגרמניה ב-18 בנובמבר, כך לפי משרד התובע הכללי בדיסלדורף. הגבר בן ה-35 נעצר לאחר שאדם אחר העיד כי ניסה לשכנע אותו לתקוף בית כנסת בדורטמונד באותו לילה של הפיגוע בבוכום.

הקשר של החשוד לפיגוע ההצתה בבוכום הוכח לאחר שזוהה בצילומי מצלמות האבטחה במקום הפיגוע. המשטרה ערכה חיפוש בדירתו ובמכוניתו של החשוד, החרימה את מכשיריו האלקטרוניים ומחפשת אחר שותפים נוספים. ייתכן שהחשוד גם היה אחראי למתקפה על בית כנסת ישן בעיר אסן, שבו נורו ארבע יריות לעבר הדלת ב-18 בנובמבר, כך אמר שר הפנים של מדינת נורדיין-וסטפאלן, ראול, לתקשורת המקומית.

בוועדת הפנים אמר שר הפנים הרברט ראול כי המשטרה והפרקליטות עדיין צריכים להרכיב חלקים רבים בפאזל. בהתאם לכך, לא רק משטרת אסן חוקרת, אלא גם המשטרה בדורטמונד ומשרד המשטרה הפלילית של המדינה מעורבים. "היועץ המשפטי לממשלה מתעדכן כל הזמן במצב החקירה הנוכחי" נמסר לתקשורת.

החקירה מתמקדת כעת בשאלת הקשר האפשרי בין שלושת הפיגועים, שאירעו באותו לילה בערים השכנות. הגבר שזיהה את החשוד הוא גם אזרח גרמני-איראני. לדבריו, החשוד ניסה לשכנע אותו לבצע את הפיגוע בכך שהבטיח לו שיקבל חנינה מהרשויות האיראניות ויוכל לבקר שוב באיראן.

המשטרה רואה בכך אינדיקציה אפשרית למעורבות השירות החשאי האיראני. כבר ב-2018, השירות החשאי הגרמני הודיע לתקשורת כי איראן מכינה רשימה של יעדים יהודיים אפשריים לתקיפה בגרמניה.

שר הפנים ראול הצביע על כך שהאנטישמיות קיימת בכל צורות הקיצוניות בדרגות שונות והיא מועברת גם לציבור הגרמני באמצעות נרטיבים של קונספירציה. "זה לא נדיר שאנחנו מתמודדים עם אנטישמיות אסלאמית", אמר ראול.

איראן גרמניה בקבוקי תבערה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד