כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יוביל לעלייה במחיר? גז המזגנים יוגבל ביבוא לישראל

ב-1.7.2022 נכנס לתוקף התיקון לתקנות החומרים המסוכנים, אשר אמור להפחית את השימוש בחומרים הגורמים להתחממות כדור הארץ וקובע הפחתה של כמות החומרים מסוג HFC המותרת ביבוא לישראל | חומרים אלה משמשים בעיקר כקררים במזגנים ובמערכות קירור וכן בשימושים שונים בתעשייה

יוביל לעלייה במחיר? גז המזגנים יוגבל ביבוא לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, מודיע על פרסום טיוטה להערות הציבור על הוראת מנכ"ל הנוגעת לחלוקת מכסות ליבוא של חומרים הגורמים להתחממות כדור הארץ - קררים מסוג HFC.

למעשה, ב-1.7.2022 נכנס לתוקף התיקון לתקנות החומרים המסוכנים, אשר מיישם את האמנה הבינלאומית בדבר הפחתת השימוש בחומרים הגורמים להתחממות כדור הארץ וקבע הפחתה של כמות החומרים מסוג HFC המותרת ביבוא לישראל. 

חומרים אלה משמשים בעיקר כקררים במזגנים ובמערכות קירור וכן בשימושים שונים בתעשייה. בהתאם לתיקון האמור, בשנת 2023 יבוא החומרים מסוג HFC לישראל, לא יעלה על 5.884 מיליון טון ביחידות GWP לשנה. 

הוראת המנכ"ל החדשה, עוסקת במתן רישיונות לשנת 2023, עבור יבואנים ותיקים וחדשים.  

מתן רטנר מנהל אגף כימיה ופארם במינהל תעשיות במשרד הכלכלה אומר כי תיקון קיגאלי מחייב את ישראל לבצע הפחתה משמעותית בשימוש בקררים הנפוצים ביותר כיום בשוק – קררים מסוג HFC. בשנים הקרובות השוק יצטרך לבצע מעבר למערכות המשתמשות בחומרים חליפיים, כגון co2 או חומרים מסוג HFO. 

במשרד הכלכלה והתעשייה מסבירים כי על מנת למנוע מצב של ריכוז המכסות בידי כמות מוגבלת של יבואנים ופגיעה בתחרותיות שעלולה להוביל לעלייה משמעותית במחיר, ההוראה החדשה תאפשר מתן מכסות לקררים גם עבור יבואנים ותיקים וגם עבור יבואנים חדשים שטרם יבוא חומרים מסוג HFC בשלוש השנים האחרונות.

 במקביל, קוראים במשרד לצרכנים במגזר המסחרי והתעשייתי לשקול החלפה של מערכות קירור ישנות במערכות חדשות שעושות שימוש בקררים ידידותיים לסביבה.

"אנו מקווים כי תהליך מהיר של שדרוג מערכות הקירור יוביל לירידה בביקוש לחומרים אלה וימנע עלייה משמעותית במחיר ופגיעה בסביבה" מסרו במשרד הכלכלה והתעשייה.

 

מזגנים גז יבוא עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד