כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסבל של יהודי חרסון

17 יום בלי חשמל ומים, הפגזות ללא הפסקה

החשמל קרס, המים לא זורמים, החימום הפסיק לעבוד, ההפגזות נמשכות ומזג האוויר קפוא במיוחד: יהודי חרסון מנסים לשרוד את המשבר הקשה שפוקד את עירם. רב העיר: "ישנה סכנה גדולה וקושי יום-יומי"

17 יום בלי חשמל ומים, הפגזות ללא הפסקה
פורקים אוכל ותרופות בחצר בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

החיים היהודיים בחרסון בימים שאחרי הנסיגה הדרמטית של הכוחות הרוסים, הופכים לקשים מנשוא. יהודי העיר, המונים על פי הערכות קרוב לאלף, מנסים לשרוד בקושי רב.

"המצב קשה מאוד", מספר רב העיר ושליח חב"ד הרב יוסף וולף, "כבר שבע עשרה ימים שהעיר בלי חשמל, בלי מים ובלי חימום. בלילות הטמפרטורות יורדות כבר מתחת ל-0 מעלות ומדובר במצב מאוד מאוד מסובך".

גם השבוע, אחרי הנסיגה המדוברת, חרסון עדיין מופצצת ותושבי העיר בחרדה גדולה. "העיר כבר חמישה ימים מופצצת ללא הפסקה", מספר הרב וולף, "השילוב של הפגזות קשות עם מזג אוויר קשה - מקשה מאוד על התושבים ובתוכם חברי הקהילה שלנו".

בימים האחרונים קיבל הרב וולף משלוח גדול של מזון ותרופות, שמסייעות ליהודי העיר לשרוד. "קיבלנו משלוח קריטי מ-JRNU של חב"ד אוקראינה ואין ספק שזה מציל חיים כפשוטו ממש ומעלה לנו וליהודי העיר את המורל. ממש מחמם לנו את הלב בקור הזה".

האווירה בקרב יהודי חרסון לא פשוטה. "כולם מתמודדים, המצב מאוד לא קל, בלשון המעטה. מסתובבים ברחוב לצרכים חיוניים, אבל ישנה סכנה גדולה וקושי יום-יומי. בימים האחרונים אנחנו עובדים על אספקת מים וגז ומנסים ליצור אלטרנטיבות זמניות. תושבים רבים מתכרבלים במהלך היום עם שמיכות וביגוד חם".

גנרטור גדול הוצב באחרונה בבית הכנסת. "יהודי העיר מגיעים במיוחד לבית הכנסת להתחמם", מוסיף לספר הרב וולף, "הגנרטור עובד כמה שעות ביום ומאפשר לאנשים להתחמם. בבית הכנסת חם יותר ונעים יותר".

מאז פרצה המלחמה לפני קרוב לשנה, החיים בחרסון רשמו עליות ומורדות. "המצב עכשיו החמיר מאוד בעיקר בגלל ההפצצות החוזרות ונשנות", מסביר הרב וולף, "מה שהופך את המקום למאוד מסוכן, בפרט שאין חשמל, מים וחימום. יהודי חרסון מנסים לשמור על אופטימיות ומתפללים לסיום המלחמה הקשה".

חרסון בית חבד חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה שליח חב"ד גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד