ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תוגברה האבטחה

חשש בישראל מנקמה איראנית על חיסול הקצין הבכיר

ישראל ממשיכה לתגבר את האבטחה על שלוחותיה בחו"ל כולל אנשי ביטחון השוהים בחו"ל מחשש שאיראן תפגע בהם על רקע חיסולו של קצין בכיר במשמרות המהפכה על אדמת סוריה ביום רביעי האחרון 

חשש בישראל מנקמה איראנית על חיסול הקצין הבכיר
דאוד ג'עפרי צילום: באדיבות המצלם

בישראל נערכים לאפשרות שאיראן תנסה לנקום על חיסולו של הקצין הבכיר בסוריה. כך דווח ב'כאן 11'. החשש הוא שאיראן מתכוונת לנקום במי שאחראי להתנקשות בחייו של קצין משמרות המהפכה האיראני, דאווד ג'עפרי. שבהלוויתו נכחו ראשי משמרות המהפכה, מה שהעיד על מעמדו ותפקידו בארגון כקצין בכיר וחיוני. בין הנוכחים בהלוויה שנערכה בבירה טהראן, מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, ומפקד זרוע האוויר והחלל אמיר עלי חאג'יזאדה.

ביום חמישי האחרון דווח שישראל תגברה את האבטחה על בכירי מערכת הביטחון השוהים בחו"ל, בדגש על בכירי מוסד לשעבר. המהלך הזה יצא אל הפועל לפני מספר שבועות.

באיראן מסרו כי ג'עפרי פעל בסוריה בתפקיד יועץ. סוכנות הידיעות AP ציטטה את המצפה הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציה היושב בלונדון, שדיווח כי ג'עפרי היה מומחה בתחום המל"טים וההגנה האווירית. על פי הדיווח של ארגון האופוזיציה, ג'עפרי נהרג יחד עם שומר ראשו הסורי שישב עמו ברכב, בעקבות הפעלת מטען צד בכביש שבו נסעו, באזור סיידה זיינאב, פרוור דרומי של דמשק.

המאבטח של ג'עפרי נהרג במקום, ואילו הוא נפצע קשה ונלקח להמשך טיפול בבית החולים – שם מת מפצעיו. סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה שג'עפרי היה חלק מצוות הלוחמים שעצרו לוחמי מארינס אמריקניים במפרץ הפרסי לפני כמה שנים. בעקבות המבצע המוצלח אז, זכו הלוחמים, ובהם גם ג'עפרי לפגישה פנים אל פנים עם מנהיג איראן ח'אמנהאי.

באיראן מאשימים כמובן את ישראל שעומדת מאחורי חיסולו של ג'עפרי. הפגיעה המיוחסת בקצין בכיר איראני, שעל פי הדיווחים וההערכות לקח חלק בפעילות המל"טים של גורמי משמרות המהפכה על אדמת סוריה, מגיעה כמה ימים לאחר שמל"ט איראני תוקף מדגם שהאד-136 – פגע במכלית נפט של איש העסקים הישראלי עידן עופר במפרץ עומאן.

חיסול מחבל חיסול ממוקד איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד