י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שעה היסטורית"

האלמנה לראשי הימין: "אל תתנו לנו לכאוב יותר"

במכתב לראשי מפלגות הימין ובראשם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, פונה אתיה דימנטמן במכתב מרגש לפעול למען ביטול חוק ההתנתקות והסדרת חומש

האלמנה לראשי הימין: "אל תתנו לנו לכאוב יותר"
סליחות בישיבת חומש צילום: ישיבת חומש

ברקע המאמצים להקמת הממשלה, עולה הדרישה להכנסת הסדרת חומש וביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון להסכמים הקואליציונים. 

מועצה אזורית שומרון פתחה בקמפיין, תחת הכותרת: "ממשלה לאומית מצילה את חומש ומבטלת את חוק ההתנתקות" והביאו את צילום חתימתו של ראש הממשלה הנכנס על הצעת החוק כיוזם החוק בכנסת הקודמת. 

במכתב ששלחה אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד, אתיה, היא פונה לראשי המפלגות ובראשם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בבקשה לבטל את החוק ולתקן את העוולות של הממשלה היוצאת שפעלה להתנכל לישיבה בחומש.

במכתבה כתבה אתיה דימנטמן: "אדוני רה"מ המיועד, ראשי סיעות הימין. לפני קרוב ל-12 חודשים, איבדתי את אהוב ליבי, בעלי היקר, יהודה, שנרצח באישון לילה על ידי מחבל נתעב. יהודה שלנו נלקח מאיתנו, ממני ומבנינו הקטן והמתוק דוד. הסיבה שבגללה היה חשוב כל כך למחבלים לרצוח דווקא אותו הייתה שהם רצו לעצור את לימוד התורה שלו בחומש והחזרה לצפון השומרון. הם רצו לפגוע בהתיישבות היהודית בכל מקום, ובטח ובטח בהתיישבות בצפון השומרון שהפכה בשנים האחרונות להיות הסמל של השיבה לארצנו". 

בהמשך המכתב מבקשת אתיה לתקן את ההתנכלויות של הממשלה היוצאת לחומש. "אדוני ראש הממשלה המיועד - חיכינו להחליף את הממשלה הרעה שגנבה את כסאה בערמה, והנה אתה כאן מחדש. אני מבקשת ממך, מתחננת, אל תיתן לנו לכאוב עוד יותר. אנחנו לא רוצים לראות יותר את המראות הקשים שהממשלה הנפשעת האחרונה הראתה לנו.

אנחנו לא רוצים לראות יותר לומדי תורה שנעקרים מהישיבה שלהם, ושגוזלים מהם בכניסת השבת את היכולת לשתות מים או לוקחים מהם את ספרי התורה. אני מבקשת ממך ומראשי סיעות הימין, להתאחד יחד בשעה הזאת, שהיא שעה דרמטית והיסטורית למדינת ישראל ולעם היהודי, להתאחד ולבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון. להסיר את אות הקין הזה שעדיין מופיע על מצחה של מדינת ישראל, מיד עם כינון הממשלה".

"אני מצטרפת בלב פצוע ומדמם לדרישה של ישיבת חומש הנפלאה ושל ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן  יחד עם אנשי חומש תחילה - אני כבר שילמתי את המחיר. אני מבקשת ממכם לפעול למען החזרה לצפון השומרון, לפעול לחיזוק הישיבה והתיישבות היהודית בכל האזור, ולהביא מזור למכאובי. יהודה הותיר צוואה מגואלת בדם על חשיבות לימוד התורה וישוב המקום, והתפקיד שלכם הוא להביא לכך שהירצחו לא יהיה לשווא. בשביל זה נבחרתם" חתמה אתיה את מכתבה.

כאמור, המכתב נשלח לראשי המפלגות שיריכבו את הממשלה הבאה ובהם ראש הממשלה המיועד,בנימין נתניהו וכו ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ איתמר בן גביר, ח"כ אבי מעוז, ח"כ אריה דרעי, ח"כ משה גפני וח"כ יצחק גולדקנופף. 

המכתב מצטרף לקמפיין נרחב שמובילה מועצה אזורית שומרון, והעומד בראשה יוסי דגן, להעלות את הנושא של חומש לסדר היום ולהוביל להסדרה של המקום וביטול חוק ההתנתקות שיאפשר את קיומה של ישיבת חומש ובהמשך גם את החזרתו של הישוב. לקמפיין הצטרפו גם רבנים בכירים, ובראשם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן ואישי ציבור נוספים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא -נור בעצמו המוביל מזה שנים את המאבק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יחד עם אנשי חומש תחילה אומר: "לא יהיה זמן מתאים מזה, להסיר את החרפה. לבטל את החוק שהיה אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל. חוק ההתנתקות בצפון השומרון. החוק שהביא להריסת ישובים שלמים וכל זאת כאשר הישובים כולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה. הממשלה הלאומית הנכנסת היא הממשלה שתזכה להיות זו שתסיר אות קלון בן 16 שנים. הגיעה השעה. אנחנו סומכים על כל ראשי סיעות הימין ומצפים שזה יהיה החוק הראשון שיעבור מייד עם כינון הממשלה".

יהודה דימנטמן ישיבת חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד