י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תקיפה מכוערת וחשוכה"

ביצע לינץ' ב'שומר החומות' וייכנס ל-10 שנים לכלא

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 10 שנות מאסר על המחבל אדהם בשיר שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בשל מעורבותו בלינץ' במור ג'נאשווילי בעכו במהלך מבצע שומר החומות. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "פרק ראשון במאבק ארוך שמור מנהל יחד עם כל עם ישראל מול ההתקוממות הטרוריסטית נגד אזרחי ישראל"

ביצע לינץ' ב'שומר החומות' וייכנס ל-10 שנים לכלא
מור ג'אנשווילי צילום: כאן חדשות

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) 10 שנות מאסר על המחבל אדהם בשיר, שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בשל מעורבותו בלינץ' במור ג'נאשווילי בעכו במהלך מבצע שומר החומות, בו נפצע מור באורח קשה.

בהחלטתם כתבו בין היתר השופטים כי "האירוע אינו אלא לינץ' במהלכו הותקף מור באופן קשה ואכזרי. כל חטאו של מור היה העובדה שהוא יהודי. איש אינו אמור להיות מותקף במדינתנו, והדברים חמורים שבעתיים כאשר הסיבה לאותה מתקפה פרועה היא זהותו הדתית – לאומית של המותקף. מדובר בתקיפה מכוערת וחשוכה המחייבת ענישה משמעותית", כתבו השופטים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את מור מסר לאחר גזר הדין: "זהו סיומו של פרק ראשון במאבק ארוך שמור מנהל יחד עם כל עם ישראל מול ההתקוממות הטרוריסטית נגד אזרחי ישראל, מול הניסיון לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים, מול הניסיון לערער על קיומו של העם היהודי בארץ ישראל. פסק הדין הוא משמעותי וקובע ענישה מחמירה כלפי המעורבים בלינץ' האכזרי במור. מדובר בנאשם שחלקו בלינץ' היה בדרג נמוך והודה בהתחלה בכתב האישום. השופטים קבעו שלולי הודאתו היה מקבל יותר. וזה בעצם מורה על כיוון הענישה ביחס לאלו שהיו יותר פעילים שם אנו מצפים שהענישה תעלה בעוד שנים רבות. אנחנו מודים לפרקליטות ולשופטים על חיזוק ההרתעה כלפי המחבלים ע"י גזר הדין. אנחנו מקווים כלל המעורבים בלינץ' יענשו בכל חומרת הדין", אמר בלייכר.

בשיר הורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כאשר יידה אבן לעבר רכבו של מור ופגע בחלקו האחורי של הרכב ושבר באמצעות האלה בה הצטייד את חלון רכבו של מור וזאת מתוך כוונה לגרום למתלונן חבלה חמורה, נכות או מום, הכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי.

נזכיר, כי במהלך מבצע שומר החומות, הותקף מור ג'אנאשווילי ע"י עשרות פורעים ערבים בעכו בעת שנסע ברכבו בדרכו לבקר את אמו. הפורעים שברו את חלונות מכוניתו של מור, היכו בה באלות ומקלות ובעטו בו. בשארית כוחותיו הצליח מור להימלט מהפורעים תוך שהוא פצוע קשה. מאז הלינץ' מנהל מור מאבק משפטי עיקש בדרישה להביא את כל משתתפי הלינץ' לדין.

לינץ' עכו גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד