כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפתיעה רבים

מחוקקת קנדית התחייבה להגן על ישראל

מחוקקת שהיגרה לקנדה מג'מייקה עם משפחתה בגיל חמש, עשתה היסטוריה כשהפכה לאישה השחורה הראשונה שהתמודדה על ראשות המפלגה השמרנית במדינה וידועה כמי ששינתה את ההשקפה הממסדית. היא בעלת דעות שמרניות, תומכת נלהבת של ישראל

מחוקקת קנדית התחייבה להגן על ישראל
דגל קנדה צילום: Pixabay

היא עורכת דין ילידת ג'מייקה שהיגרה לקנדה עם משפחתה בגיל חמש. היא עשתה היסטוריה כשהפכה לאישה השחורה הראשונה שהתמודדה על ראשות המפלגה השמרנית בקנדה וידועה כמי ששינתה את ההשקפה הממסדית עם דעותיה השמרניות החברתיות, ללא התנצלות. בנוסף, היא תומכת נלהבת של מדינת ישראל.

חברת הפרלמנט הקנדי, לסלין לואיס, היו"ר החדש של הוועדה הפרלמנטרית של ישראל לברית הקנדית, שדולה פרלמנטרית חוצת מפלגות המבוססת על אמונה השואפת לחזק את הקשרים בין שתי המדינות. "קיומה של ישראל הוא אבן היסוד של אמונתנו כנוצרים", אומרת לואיס, המייצגת את דרום אונטריו, בראיון ל-JNS. "גם בתור קנדים וגם כנוצרים אנחנו תומכים בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

לואיס רואה קשר ישיר בין רמות האנטישמיות המתגברות הן בקנדה והן ברחבי הגלובוס לבין הנרטיב היוצא מתנועת ה-BDS המבקשת לעשות דה-לגיטימציה לישראל, תוך שהיא מודה כי זה הופך להיות מאתגר יותר ויותר להגיע לליבם ולמוחם של הדור הבא בתקופה שבה משתיקים סטודנטים פרו-ישראלים בקמפוסים של האוניברסיטה.

חברת הפרלמנט הקנדית שהתמודד על ראשות המפלגה השמרנית גם ב-2020 וגם ב-2022, הזהירה שאפשר לשמוע בעיקר את השמאל הקיצוני, שגם הופך למיינסטרים יותר בשמאל באופן כללי.

בראיון אמרה לואיס כי היא מתכננת להתבטא בכנסיות הקנדיות נגד המוסר הכפול שישראל מתמודדת איתו באו"ם, להילחם באנטישמיות שלעתים קרובות מתרחשת בפעילות אנטי-ישראלית המחלחלת בעולם, כולל בקהילה השחורה.

"הקול שלי יתגבר כדי להציע תמונה מלאה יותר וניתוח מקיף יותר של מה שקורה", אמרה. "אני רוצה עמדה ברורה עם האומה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון ומחויבות להילחם באנטישמיות".

לואיס כינתה את יחסי קנדה עם ישראל, שהחלו ב-1949, "אחד החשובים בבריתות הבינלאומיות שלנו", היא התחייבה לעבוד עם עמיתיה מעבר לים כדי לחזק את הקשרים בין המדינות. "אני לא רואה בישראל נושא מפלגתי" אמרה.

יחד עם זאת, היא מודה שיש הבדל גדול בנושא ישראל בין המפלגות הפוליטיות הגדולות בקנדה, ומעבירה ביקורת על חלק ממדיניות הממשלה בראשות המפלגה הליברלית של ראש הממשלה ג'סטין טרודו. "זה לא היה מהסוג של התמיכה בישראל שהייתי רוצה לראות, כגון אי העברת שגרירות קנדה לירושלים", אמרה.

לואיס כינתה את ראש מפלגתה החדש, פייר פויליבר, "מנהיג חזק" שצפוי לקרוא תיגר על ראש הממשלה המכהן טרודו בבחירות הבאות של קנדה המתוכננות לשנת 2025, אך צפויות להתרחש מוקדם יותר.

קנדה ישראל ישראלית פרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד