כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תופעה נדירה

מקסיקו: תינוקת נולדה עם זנב באורך 5.7 ס"מ

תינוקת במקסיקו נולדה עם זנב והפתיעה את הצוות הרפואי ואת ההורים. התופעה הנדירה ביותר נרשמה פחות מ-200 פעמים. התינוקת האלמונית נולדה בניתוח קיסרי להורים בריאים בשנות העשרים לחייהם. הרופאים הבחינו במהירות בזנב באורך 5.7 ס"מ

מקסיקו: תינוקת נולדה עם זנב באורך 5.7 ס"מ
תינוקת. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תינוקת במקסיקו נולדה עם זנב, כך חשפו הרופאים. התופעה הנדירה ביותר נרשמה פחות מ-200 פעמים בלבד. התינוקת שלא זוהתה, נולדה בניתוח קיסרי בבית חולים בנואבו לאון בצפון מזרח מקסיקו. הוריה היו בריאים ובשנות העשרים המאוחרות לחייהם. הרופאים הבחינו במהירות בזנב באורך 5.7 ס"מ.

תוך פירוט התקרית בכתב העת הרפואי Journal of Pediatric Surgery Case Reports, רופאים, בראשות ד"ר ז'וזו רואדה, מאמינים שהמקרה הוא הראשון שאי פעם תועד במקסיקו. הרופאים אמרו כי התינוקת נולדה בלידה מלאה ולא היו סיבוכים במהלך ההיריון, להוריה כבר נולד בעבר בן בריא.

התינוקת שנולדה היה בריאה, עם בדיקות מוח, לב ושמיעה שהראו תוצאות תקינות. זנבות אנושיים מחולקים לשתי קטגוריות. 'פסאודוזנבות' הם גידולים הדומים לזנב אך נגרמים מבעיות בעמוד השדרה או מגידולים. אך 'זנבות אמיתיים' מכילים שרירים, כלי דם ועצבים אך ללא עצמות - הדומים לאלה שבבעלי חיים.

בדיקות גילו שהזנב לא היה תוצאה של בעיה בעמוד השדרה. הרופאים ניתחו את התינוקת ושיחררו אותה, הם בדקו אותה מחדש כשהייתה בת חודשיים. משקלה וגובהה היו טובים. המנתחים הסירו את הזנב בניתוח קל שבוצע בהרדמה מקומית. ניתוח נוסף של הזנב גילה שהוא מכיל רקמות רכות, עורקים וורידים וצרורות של עצבים.

מקסיקו תינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד