כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיקר את ההפגנות

הסינים טוענים כי היכו עיתונאי של ה-BBC "לטובתו"

סין מתמודדת עם ההפגנות הגדולות ביותר שלה נגד הממשלה מאז הטבח בכיכר טיאננמן ב-1989. הפגנות פרצו לפחות בשבע ערים על חוקי קורונה נוקשים במדינה, כשההפגנות הגדולות ביותר היו בשנחאי. עיתונאי ה-BBC אדוארד לורנס תועד כשהוא נעצר ומוכה על ידי המשטרה הסינית בשנחאי שטענה כי הם עצרו אותו והיכו אותו לטובתו, "כדי שלא יידבק בקורונה"

הסינים טוענים כי היכו עיתונאי של ה-BBC "לטובתו"
העיתונאי מסקר מסין צילום: טוויטר Edward Lawrence

עיתונאי ה-BBC שמסקר הפגנות היסטוריות נגד הסגר שקבע הנשיא שי ג'ינפינג בסין נעצר והוכה על ידי שוטרים, פקידים סינים מאוחר יותר העלו את הטענה המוזרה שהוא נעצר ל"טובתו" כדי שלא יידבק בקורונה על ידי המפגינים.

בצילומים מזעזעים מההפגנות נגד הממשלה בשנגחאי ניתן לראות את אדוארד לורנס, מפעיל מצלמה של הסניף הסיני של ה-BBC, נגרר משם על ידי השוטרים כשהוא צורח לחברו "תתקשר עכשיו לקונסוליה".

לורנס הוכה וחטף בעיטות על ידי השוטרים והוחזק במעצר מספר שעות לפני ששוחרר, כאשר גורמים רשמיים בסין ביקשו לפגוע בתקשורת ובמפגינים בעיר. העיתונאי הבריטי אמר אתמול כי לפחות מקומי אחד נעצר לאחר שניסו למנוע מהמשטרה להכות אותו במהלך מעצרו.

שוטרי משטרת שנגחאי ניסו לתרץ את המעצר כ"טובתו" של לורנס, בטענה שהוא נעצר "שלא יידבק בקורונה מהקהל". ה-BBC דחה את ההסבר המופרך כלא סביר. שר המסחר של בריטניה, גרנט שאפס, גינה את פעולות השוטרים כ"בלתי מקובלות" ו"נוגעות". הוא אמר לרדיו LBC "מה שלא יקרה, חופש העיתונות צריך להיות מקודש".

סין עומדת בפני ההפגנות הגדולות ביותר שלה נגד הממשלה מאז הטבח בכיכר טיאננמן ב-1989, עם הפגנות שהתפרצו בלפחות שבע ערים על רקע חוקי קורונה נוקשים במדינה.

סין נגיף הקורונה (1) BBC מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד