ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
זו המטרה

התפקיד המפתיע שמיעד נתניהו לישראל כץ

במטרה לפרק את התארגנות הממורמרים בליכוד שבראשה עומד ח"כ ישראל כץ נתניהו שוקל להפקיד את משרד החוץ בידיו, למרות שבפריימריז התדרדר לעשירייה השנייה וישנם בכירים ממנו שהשתדרגו

התפקיד המפתיע שמיעד נתניהו לישראל כץ
ישראל כץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שמועמדותו של שגריר ישראל בארה"ב לעבר רון דרמר לתפקיד שר החוץ ירדה מהפרק כמעט באופן סופי, היה נדמה כמעט בוודאות כי התפקיד יופקד בידיו של חבר הכנסת אמיר אוחנה, אך לפי דיווח של העיתונאי ספי עובדיה ב'חדשות 13' ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוקל להפקיד את משרד החוץ דווקא בידי ישראל כ"ץ.

למרות שכ"ץ כיהן בעבר בתפקיד עדיין מדובר במינוי מפתיע במיוחד, גם בגלל שכ"ץ התדרדר בפריימריז האחרונים מהחמישייה הפותחת למקום ה-12, וגם בגלל שמערכת היחסים בינו לבין נתניהו בתקופה האחרונה כבר לא כמו בעבר, אולם נראה שנתניהו מרגיש חובה לפרק את "התארגנות הממורמרים" בליכוד באמצעות פיצוי הולם למי שעומד בראש ההתארגנות שעשוי לעשות לו כאב ראש רציני בקדנציה הקרובה אם לא ייצא מרוצה מחלוקת התיקים ולהוביל מרד בנושאים שלא ייראו לרוחו.

מי ששמם נקשר בקבוצת ההתארגנות מלבד ישראל כץ, נמצאים, גם חיים כץ, דוד ביטן, דוד אמסלם ודני דנון. כאשר לפחות האחרון הכחיש כל קשר לאותה קבוצה, אך כן דרש באופן פומבי להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת מיד עם היוודע תוצאות הבחירות.

לעומתו, אמסלם וחיים כץ שומרים על שקט מזה זמן רב, למרות שאמסלם שהגיע למקום החמישי והמכובד בפריימריז התראיין לפני הבחירות ודרש לקבל לידיו את משרד המשפטים, אחרת יישאר מחוץ לממשלה וישרת את הבוחרים מהכנסת. נראה כי את משרד המשפטים לא יקבל שכן התיק מיועד לבכיר ממנו בצמרת ח"כ יריב לוין שהגיע למקום הראשון בפריימריז אחרי היו"ר בנימין נתניהו.

לישראל כץ ישנה קבוצת תומכים מתוך הליכוד שרואה בו כיורשו של נתניהו בהנהגת הליכוד בבוא היום כאחד הוותיקים בתנועה וכמי שכיהן בשלל משרדים בכירים: שר האוצר, החוץ, התחבורה והחקלאות. 

ישראל כץ בנימין נתניהו שר החוץ משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד