כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כמה יעלה ליטר בנזין?

הירידה במחיר, החזרת המס והפתרון באוצר | עושים סדר במחירי הדלק

משרד האנרגיה יפרסם היום את מחירי הדלק לדצמבר, שצפויים לעלות בחדות למרות הירידה במחירי הנפט בעולם בחודש האחרון. הסיבה לעלייה הצפויה היא סיומה של הפחתת מס הבלו | השר ליברמן מחכה לייעוץ המשפטי שיאשר לרכך מעט את העלייה ולהאריך את הפטור על כחצי שקל

הירידה במחיר, החזרת המס והפתרון באוצר | עושים סדר במחירי הדלק
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

למרות הודעת שר האוצר ליברמן כי מחירי הדלק יזנקו בעוד מספר ימים, בתחילת החודש הבא - ביותר משקל כשהוא מאשים בכך את הממשלה הנכנסת שמתעסקת בג'ובים במקום לדאוג לציבור, ההטבה על הדלק תוארך בחודש נוסף, אבל מאחר ומחצית ההטבה כבר הוארכה, ניתן היה להאריך רק כמחצית מהסכום, 33 אגורות בלבד. 

את המתווה שלפיו ההטבה על הדלק (הקיצוץ במס הבלו) תימשך גם בחודש דצמבר, מכינים כעת באוצר, אבל במקום שהיא תעמוד על הנחה של שקל כפי שקורה כיום - היא תעמוד רק על 33 אגורות. למרות שנמצא מקור תקציבי, טרם ניתן אישור מהיועמ"ש לעניין ושר האוצר הנוכחי אביגדור ליברמן לא יכול עדיין לחתום על הצו. היום אמורים להודיע במשרד האנרגיה מה יהיה המחיר החדש החל מחצות הלילה שבין רביעי וחמישי.

לפי ההערכות, הירידה במחיר הנפט באגן הים התיכון וירידה קלה בשער הדולר מאז סוף החודש שעבר, צפויים להביא להפחתה במחיר של כ-35-40 אגורות, ולכן, אם אכן יחתם צו חדש שיביא לעליה של 67 אגורות במס, המחיר החדש יעמוד על כ-6.75 שקלים. אם לא יחתם צו חדש, המחיר לליטר יעלה מעל 7 שקלים.

יצוין שרק לפני שלושה חודשים מחיר ליטר דלק בישראל חצה את רף שמונה השקלים והתקרב לשיא בכל הזמנים שנרשם בספטמבר 2012 - 8.25 שקל לליטר בשירות עצמי.

באמצע החודש הייתה אמורה ההפחתה של המס על הדלק לפקוע, אולם האוצר הצליח להשיג הסכמה של היועצת המשפטית לממשלה להאריך את הצו בעוד שבועיים, עד לסוף חודש נובמבר, כדי לגשר על התקופה הקצרה שבין הממשלה היוצאת לממשלה החדשה, כעת כאמור מתייקים ניסיונות נוספים להארכה.

מחירי הדלק מס הבלו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד