י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'חוק דרעי' מתמהמה

הקשיים במו"מ: ביהדות התורה מעכבים את החלפת יו"ר הכנסת

בעוד בשעות הלילה המאוחרות בישרו הליכוד והציונות הדתית על התקדמות ממשית במו"מ הקואליציוני וכי השבעת הממשלה כבר נראית באופק, הבוקר נראה כי נפתחת זירה חדשה והקרע בין יהדוה"ת לליכוד הולך ומחריף | במפלגה האשכנזית מסרבים לתמוך במינוי יו"ר לכנסת | כל הפרטים

הקשיים במו"מ: ביהדות התורה מעכבים את החלפת יו"ר הכנסת
חברי יהדות התורה בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין הליכוד ליהדות התורה שוררים קשיים במו״מ על הרכבת הקואליציה, כאשר נושא התפקידים עדיין נמצא במבוי סתום, כך שבליכוד מסרבים לאמץ את דרישות יהדות התורה.

אחרי שלפנות בוקר חלה התקדמות ממשית בין הליכוד לציונות הדתית, כאשר בין היתר סמוטריץ׳ הביע הסכמה לקדם את הליך מינוי יו״ר הכנסת, בליכוד החלו לפעול במסלול המקובל.

בבוקר פנו אנשי הליכוד לכל מפלגות הקואליציה העתידית בדרישה לחתום על מסמך המחייב 61 חתימות שדורש להעלות להצבעה את מינוי יו״ר כנסת.

אלא שביהדות התורה בשלב הזה מסרבים להצטרף למהלך, ונכון לשעה זו מסרבים לחתום על הדרישה למנות יושב ראש חדש לכנסת, בכך הם מעכבים את המהלך המתבקש.

בליכוד בינתיים מתלבטים את מי למנות לתפקיד שיהיה רק עד להשבעת הממשלה, השמות שעולים הם יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש או דוד אמסלם, כאשר עם השבעת הממשלה יתפטר היו״ר וימונה יושב ראש כנסת קבוע.

בינתיים יושב-ראש הכנסת היוצא מיקי לוי הודיע הבוקר כי לא יעכב את הליך המינוי, "כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת", אמר.

נציין כי מינוי יושב ראש כנסת מטעם הקואליציה העתידית נדרש בעיקר כדי לקדם חקיקה קודם להשבעת הממשלה, כאשר בראש החקיקה נדרש 'חוק דרעי' שימנע מבג״צ להטיל נגד אריה דרעי קלון דבר שימנע ממנו לכהן כשר.

יהדות התורה יושב ראש הכנסת מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד