כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עושק העיריות

סוף ל"שיטת מצליח": כך תדעו אם קיבלתם דוח חניה

אם גם אתם גיליתם שיש לכם חוב גדול בגלל דוח חנייה שלא הגיע אליכם בדואר - ייתכן שבקרוב זה ישתנה | "שיטת מצליח" של הרשויות, צפויה להסתיים בעקבות תקנות חדשות שיאפשרו לשלוח את הדוח - היישר במסרון לנייד

סוף ל"שיטת מצליח": כך תדעו אם קיבלתם דוח חניה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער פרסם תזכיר תקנות שיחייבו רשויות שמפעילות מערך הודעות מקוונות (מסרונים, דוא"ל) להודיע לגבי ביצוע עבירות תעבורה ועבירות קנס גם באמצעות מסרון לנייד.

במצב הנוכחי שבו מסתמכים על משלוח דואר פיזי - אם הקנס לא התקבל ע"י התושב חובת ההוכחה היא עליו, כתוצאה מכך לתושבים רבים הקנסות תפחו מבלי שידעו שנקנסו.

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו על תקלות שהביאו לאי קבלת ההודעה בדואר, ועל הקושי להוכיח שאי קבלת ההודעה הייתה מסיבות שאינן תלויות בהם, גיבש שר המשפטים תקנות שיחייבו את רשויות האכיפה שמפעילות מערך הודעות מקוונות ליידע בהודעה מקוונת את הנקנס בהודעת הקנס או בהזמנה למשפט.

ההודעה על כך תפורסם לציבור במשך שלושה שבועות, ואם הכול ילך כשורה - שר המשפטים סער יחתום על התקנות. נדגיש כי ייתכנו שינויים בהחלטה - אם ושר המשפטים החדש בקואליציה הנכנסת יחליט אחרת.

השר סער הגיב: "בקדנציה האחרונה פעלתי במישורים מגוונים כדי לצמצם עוולות הקשורות בגביית קנסות וחיובים מאזרחים אשר גרמו לתפיחה לא הגיונית של החוב. קידמתי תיקון היסטורי להפחתת ריביות הפיגורים והובלתי לשינוי שיטת הגבייה חסרת הפרופורציה בכביש 6 כבר בחידוש הזיכיון הקרוב.

תזכיר התקנות שפרסמתי היום מהווה המשך ישיר לקו שהובלתי במטרה להפוך את הליכי הגבייה להוגנים יותר ומאוזנים יותר, אני תקווה כי שר המשפטים הבא ישכיל להמשיך בשינויים הללו שייטיבו עם אזרחי ישראל".

 

 

דוח חניה דוחות חניה ריבית שיטת מצליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד