כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
וזו התמונה שצילם הפקח

היתכן? חטף דוח למרות שאין לו אופניים ושומר שבת

אדם קיבל בדואר דוח מעיריית תל אביב בגין רכיבה עם אופניים חשמליים על המדרכה. אלא שלא רק שאין בבעלותו אופניים חשמליים לפי התאריך הנקוב הדוח ניתן בשבת ואין סיכוי שרכב בשבת היות והוא דתי שומר תורה ומצוות | זו התמונה שצילם הפקח וזו תגובת העירייה

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיפור כזה עוד לא שמעתם. אביב קיבל בדואר דרישה לתשלום קנס מעיריית תל אביב בגלל רכיבה עם אופניים חשמליים על מדרכה.

אולם לאביב היו שלוש השגות על הדוח: 1. האירוע התרחש בשבת - והוא דתי ושומר שבת כך שאין סיכוי שירכב על אופניים חשמליים בשבת. 2. אין לו אופניים חשמליים. 3. זה פשוט לא היה הוא.

אביב פנה לעירייה עם כל ההשגות הללו ונענה שהפקח זיהה אותו ואף צילם תמונה שמוכיחה. אביב ביקש לראות את התמונה שהפקח צילם וכפי שניתן לראות בה: יש נעליים, יש ג'ינס, יש אופניים, אבל איפה אביב?

התמונה שצילם הפקח. (מתוך פייסבוק)

בצר לו, הוא פנה לתכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל שמטפלת בעוולות ומצוקות שנגרמות לאזרחים. עיריית תל אביב מסרה בתגובה כי הטענה שהעירייה מסתמכת על "צילום רגליים" – מופרכת. הפקח הסתמך על הצגת ת"ז – שיטת זיהוי מקובלת ומהימנה. משיקולי פרטיות ולאור הסיכוי הנמוך שתיגנב ת"ז של אדם שדומה בדיוק לגנב – לא מצולמים הת"ז או מקבל הדו"ח. ככל שהפונה יציג אסמכתא מהמשטרה לגניבת זהות, העניין ייבחן. כמובן שאת האסמכתא יש להציג לתביעה העירונית, כנדרש, ולא כפי שעשה הפונה – לדוברות, שאינה מוסמכת לבטל דוחות.

דוח תנועה דוחות תנועה פקח עירוני עיריית תל אביב רוכב אופניים רכיבה על מדרכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד