כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תחזיקו ראש

התרגשות שיא בחצרות ויז'ניץ: הערב 2 חתונות ענק

וחסידים ברינה יגילו: שלושה מצאצאי הסבא קדישא ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א יינשאו הערב בשעה טובה. 'בחדרי חרדים' עם הייחוס המיוחד והנדיר שמתנקז לערב אחד בו תערכנה שתי חתונות גדולות בהן מעורבות כל חצרות ויז'ניץ, שאף הפיקו סמלים לרגל השמחה. שמחה מתוך שמחה

התרגשות שיא בחצרות ויז'ניץ: הערב 2 חתונות ענק
חתונה בויז'ניץ צילום: חיים מאיר רוזנר

הערב (רביעי) יחגגו רבבות חסידי ויז'ניץ מכל החצרות בארץ ובעולם את החתונות לצאצאי האדמו"רים לבית ויז'ניץ.

בחשבון פשוט, נמצא שכל חצרות הקודש מגזע הסבא קדישא האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זכותו תגן עלינו, חוגגים את שמחת נישואי הצאצאים ביום זה.

האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ התבטא לא אחת ואמר כי יותר קל לו ללכת עם שטריימל כל השבוע מאשר עם כובע. ואכן, אם היה חי בזמננו, הכובע היה הופך למלבוש נדיר, כי בלעה"ר כל שבוע יש שמחה אחרת בחצרות הקודש, אולם הפעם זה מתרחש באופן מופלא ונעלה.

בחתונה ראשונה, לפי הסדר, התרגשות בחצר הקודש ויז'ניץ, שם זוכה האדמו"ר מויז'ניץ להוביל לחופה את נינתו הגדולה בשעה טובה. בחסידות מציינים את ההתרגשות המיוחדת מכך שהאדמו"ר זוכה לראשונה לרקוד עם רגליו בלעה"ר בשמחת נישואי דור רביעי.

שמחת החתונה תתקיים הערב בבית המדרש הגדול 'לבוש מרדכי' ויז'ניץ במונסי בהשתתפות אלפי חסידים, והחתונה תועבר בשידור חי לכל בתי המדרשות של החסידים בכל רחבי הארץ, אשר ישישו בשמחת רבם, מריחוק מקום ומקירוב לבבות.

מחותנים נוספים בשמחה הגדולה הם, האדמו"ר מויז'ניץ קאיימישא לייק ואחיו האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש, בת הרה"צ רבי ישראל הגר ראש ישיבת בנין אבות ויז'ניץ קאיימשא, שהוא בן האדמו"ר מויז'ניץ קאיימישא לייק, וחתן האדמו"ר מויז'ניץ מבית שמש, שהוא חתן מרן האדמו"ר מוי'זניץ. הכלה היא גם נינת האדמו"ר הישיש מרחמסטריווקא.

כך גם האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש זוכה בפעם הראשונה להוביל את נכדתו הגדולה תחת החופה ובשבת הקרובה תיערך שבת שבע ברכות גדולה בהשתתפות אלפי חסידים בעיירת קאיימשא לייק בהרי הקאנאטרי, מקום מגורי הכלה ובני משפחתה.

החתן הוא בן הרה"צ רבי פנחס אהרן פיש, ר"מ בישיבת בנין אבות ויז'ניץ קאיימשא ובן האדמו"ר מביקסאד, שהוא חתן האדמו"ר ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ ממונסי זצ"ל כך שנמצא שהאדמו"ר אהבת ישראל זי"ע בשמחה זו סבא ארבע פעמים. אבי החתן הוא חתן האדמו"ר מלויעוו טשערנאביל שהוא גיסו של האדמו"ר מויז'ניץ שמחתן את הנינה.

באותה עת וכמה שעות מוקדם יותר הובילו לחופה בארה"ק האדמו"רים מסערט ויז'ניץ וויז'ניץ את נכדתם בעיר חיפה. הכלה היא בת הרה"צ רבי ברוך הגר, גם מצאצאי הרבי ה'אהבת ישראל' פעמיים - והיא נישאת עם בן האדמו"ר מאונגוואר אשר מצד רעייתו הרבנית גם נמנה על גזע בית ויז'ניץ בהיותה בת האדמו"ר מסאווראן זצ"ל. כאן האדמו"ר ה'אהבת ישראל' סבא רק פעמיים, בהיות ומצד סאווראן הינם צאצאיו של האדמו"ר בעל ה'אהבת שלום' מקאסוב זיע"א בלבד.

החסידים בויז'ניץ אומרים כי החתונות הערב מתחברות עם מאמרו של הסבא קדישא האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' זיע"א: "שמחנו בתוך שמחתי, שהשמחה תהיה תמיד מתוך עוד שמחה ולא ח"ו ההיפך".

האהבת ישראל חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד