י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחק חובות של אלפים

איש החסד והצדקה של הקהילה היהודית הלך לעולמו

באנטוורפן הלך לעולמו איש החסד והצדקה ר' אברהם אהרן פישלר ז"ל, והוא בן 90 בפטירתו. היה תומך תורה וחסד ואחד היהלומנים הגדולים בעיר. ר' אברהם החזיק ותמך במוסדות תורה רבים וסייע לאחרים להקים עסקים בתחום היהלומים

איש החסד והצדקה של הקהילה היהודית הלך לעולמו
ר' אברהם אהרן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הקהילה החרדית באנטוורפן מתאבלת עם היוודע דבר פטירתו של איש החסד ובעל הצדקה שהיה מגדולי היהלומנים ונשיא ארגון החסד "צענטרלה", רבי אברהם אהרן פישלר ז"ל שהלך לעולמו אמש (שלישי) והוא בן 90 בפטירתו. המנוח היה מכונה 'אבי פישלר' והוא נולד באנטוורפן שבבלגיה לאביו ר' זאב פישלר ז"ל.

פטירתו אבדה גדולה לכלל תושבי היהודים באנטוורפן, לאחר שלקח חלק בפעילות פילנתרופית אינטנסיבית, והחזיק את אחד המשרדים הגדולים של ענף היהלומים.

ר' אברהם אהרן עזר ופעל לכל איש בכל גיל לסחור ביהלומים, הוא הכניס והסביר למתחילים איך להבין יהלום, היכן אפשר לקבל ולהרוויח על אבן, והכל ללא פרסום ושלא על מנת לקבל פרס. הוא היה אוהב תורה ואחד ממחזיקי מוסדות התורה בעיר.

בעשור האחרון היה נשיא של ארגון החסד הגדול באנטוורפן "צענטרלה", ארגון שהתפתח רבות בזכות ר' אברהם אהרן, כאשר הוא עצמו משמש דוגמה לעשיה וחסד כאחד. בשנתיים האחרונות חלה ונחלש מאוד, ואתמול הסתלק למגינת בני משפחתו והקהילה החרדית באנטוורפן.

תושב העיר אנטוורפן סיפר ל'בחדרי חרדים' על גדולתו של הנפטר. לדבריו, אברך שתיווך ביהלומים בשווי של מאות אלפי דולרים, מכר את הסחורה ללקוח, אך הקונה ברח עם כל הסחורה ונעלם כאילו בלעה אותו האדמה, האברך לא ידע את נפשו, חלק העיקרי היה סחורה מהמשרד של ר' אברהם אהרן פישלר.

חבריו יעצו לו שהם יעלו למשרדו של ר' אברהם ויספרו לו דברים כהווייתם, הוא סיפר: "יום אחד חבריו עלו למשרד, וביקשו פגישה אישית עם הנפטר ר' אברהם אהרן פישלר, בפגישה הם מספרים לו שהמתווך לקח מכאן סחורה, אך קרה אסון גדול. הוא תיווך ונתן את זה לקונה מגרמניה, והקונה נעלם כלא היה, אנחנו רוצים להגיע להסדר תשלומים, כאן הוא עוצר אותם ואומר להם חכו כמה דקות, הם במתח ומקוים שלפחות יסכים שנשלם את ערך האמיתי, ובכך נסתדר, לפתע הוא נכנס עם הפנקס לוקח עט ופשוט מוחק את החוב ומוציא מעטפה עם 10 אלף דולר בבקשה תנו לו כדי שיהיה לו אפשרות להשתקם".

אך כאן הסיפור לא נגמר, לאחר תקופה כאשר הסוחר התאושש, הם עלו שוב למשרד של הנפטר ואמרו לו שהם באו להחזיר את הכסף: "הוצאנו את מלוא הסכום לתת לו חזרה, הוא אמר אני מחקתי את החוב אצלי הכול נקי, אנה תנו לו את הכסף וכך יוכל להמשיך לסחור בענף".

הלווייתו תתקיים היום באנטוורפן והוא יובא למנוחות בבית העלמין פיטע בהולנד בחלקת קהילת 'שומרי הדת', הוא השאיר אחריו את רעייתו שתחי' וילדיו ומשפחה ענפה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנטוורפן יהלומים איש חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד