כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ניסו להסתנן לאירופה

שטו בים במשך 11 ימים כשהם ישובים על 'סנפיר'

שלושה בני אדם נמצאו על מכלית נפט בנמל של לאס פלמאס בספרד. השלושה נמצאו עם תסמינים של התייבשות והיפותרמיה ונלקחו לבתי חולים באי לקבלת טיפול רפואי. השלושה מסתננים מניגריה עשו דרך מסוכנת מאד בתקווה להגיע לאירופה כדי למצוא חיים טובים יותר

שטו בים במשך 11 ימים כשהם ישובים על 'סנפיר'
המהגרים על סנפיר הספינה צילום: משמר החופים הספרדי

משמר החופים הספרדי פרסם אתמול (שלישי) תיעוד בו נראים שלושה מהגרים ניגריים שהצליחו להתיישב על גבי 'סנפיר' של מכלית נפט ענקית, וכך שטו בים במשך 11 יום, כל הדרך אל האיים הקנריים הנמצאים תחת ריבונות ספרדית. גל ההגירה המתמשך בשנים האחרונות מניגריה ומארצות נוספות באפריקה ובמזרח התיכון, לכיוון חופי אירופה, הוביל מהגרים רבים לנקוט בצעדים מסוכנים מאוד בתקוה שיצליחו לעבור אותם בשלום ולהגיע לחוף האירופי הנכסף.

בין היתר ידועים מקרים של אנשים שהסתננו לכן הנסע של מטוסים שעמדו להמריא לאירופה. בחלק מהמקרים הצליחו המהגרים להגיע בשלום לצד השני ונתפסו בסיום המסע.

אחרים ככל הנראה מעולם לא נתפסו, והיו גם לא מעט מקרים שבהם מהגרים נפלו מהמטוסים ונהרגו, או מתו בעודם בכן הנסע, לאחר שקפאו למוות. במקרה זה התיישבו שלושת המסתננים על גבי ה'סנפיר', מעין זנב של המכלית, שנסע ימינה ושמאלה על פי תנועות הגה הספינה, ומסייע בניווט של הספינה. הם היו לכל אורך הדרך בגובה של מטר או שניים מהים, כך שאם המכלית הייתה נקלעת למים סוערים, סביר להניח שהגלים היו שוטפים אותם מהסנפיר ומביאים למותם.

נראה שהמסתננים הצטיידו בשתייה, מזון ובבגדים חמים כדי לשרוד את הלילות הקרים לאורך המסע הממושך, ובכל זאת, כשאנשי משמר החופים הספרדי גילו אותם והגיעו כדי לחלץ אותם, הם מצאו אותם תשושים, סובלים מהיפותרמיה משום שהבגדים לא היו חמים מספיק, ומהתייבשות לאחר שמי השתיה והאוכל שלהם אזלו.

הספינה ששטה עם דגל מלטה עזבה את לאגוס, ניגריה, ב-17 בנובמבר והגיעה ללאס פלמאס ביום שני, כך על פי אתר ניטור הספינה על ידי הערוץ MarineTraffic. השלושה שטו עם הספינה מרחק של כ-4,600 קילומטרים. יותר מ-11,600 בני אדם הגיעו השנה לאי הספרדי, כך לפי נתוני משרד הפנים הספרדי.

ספרד מהגרים ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד