כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הביקור והסערה

מייק פנס: "טראמפ צריך להתנצל על הזמנת אנטישמים לביתו"

סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס אמר על הביקור של אנטישמי בביתו של טראמפ: "טראמפ צריך להתנצל על הזמנת אנטישמים לביתו". אך למרות הביקורת, לדברי מקורביו של הנשיא לשעבר: "טראמפ מסרב שוב ושוב להתנער מהאנטישמי, מחשש כי הוא עלול להרחיק בכך את בסיס המצביעים שלו"

מייק פנס: "טראמפ צריך להתנצל על הזמנת אנטישמים לביתו"
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

סערת טראמפ. סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס, שכיהן תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר בראיון לכלי התקשורת כי טראמפ צריך להתנצל על שאירח בביתו את הזמר האנטישמי קניה ווסט ואת מכחיש השואה ניק פואנטס. פנס אמר כי "הנשיא טראמפ טעה בכך שנתן ללאומן לבן, אנטישמי ומכחיש שואה, מושב ליד השולחן, ואני חושב שהוא צריך להתנצל על כך".

בתוך כך, לאחר ארוחת הערב בה אירח את הזמר קניה ווסט והלאומן הימני קיצוני ניק פואנטס שהתפרסם באמירות האנטישמיות שלו, טראמפ מסרב עדיין להרחיק את עצמו ולהוקיע את פואנטס בפומבי, למרות שהתבקש לעשות זאת על ידי יועציו. לדברי מקורביו של הנשיא לשעבר, "טראמפ סירב שוב ושוב להתנער מפואנטס ודחה את העצות של יועציו, מחשש כי הוא עלול להרחיק בכך את בסיס המצביעים שלו".

למרות שטראמפ טען אחרי ארוחת הערב כי קניה ווסט הביא את פואנטס ללא הודעה מוקדמת, וכי לא ידע במי מדובר, מקורביו של הנשיא טוענים כי הוא סירב לפרסם הודעה המגנה את פואנטס על אמירותיו האנטישמיות או כל ביקורת פומבית עליו.

"ככל שיועציו לחצו עליו יותר לעשות זאת, טראמפ התבצר בעקשנות והבהיר כי אינו מוכן לבקר בפומבי את פואנטס, מחשש כי זה עלול לפגוע בחלק גדול מבסיס בוחריו", כך לפי מקורבים לנשיא. הם הוסיפו גם כי "יועציו של טראמפ הזהירו אותו כי הקשר עם מכחיש שואה, אנטישמי וגזען עלול להזיק למותג האישי שלו ולמרוץ לנשיאות 2024, אולם הוא סירב בעקשנות להיענות לדרישה שלהם לגנות את פואנטס בפומבי".

דונלד טראמפ מייק פנס אנטישמיות בארה"ב קניה ווסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד