כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממתינים לאישור

תרופה נמצאה כיעילה להאט את קצב התקדמות האלצהיימר

תרופה חדשה מצטרפת לתרופה קיימת הפועלת במנגנון דומה וניתנת כבר מזה שנה לחולי אלצהיימר התחלתי באיכילוב. "אין ספק שמדובר במהפכה אמיתית שתשנה סדרי עולם בכל הקשור למחלת אלצהיימר". הניסוי נערך במשך 18 חודשים, וכלל אנשים בגילאי 50 עד 90 הסובלים ממחלת האלצהיימר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תרופה נוספת נמצאה כיעילה להאט את קצב התקדמות של מחלת האלצהיימר. מאמר שפורסם אתמול (שלישי) ב-New England Journal of Medicine וכבש את הכותרות בכל העולם, מגלה כי מתוך קבוצה של 1,800 חולים במחלת האלצהיימר בשלב התחלתי, אלו שקיבלו את הנוגדן כנגד החלבון אמילויד בהזלפה תוך ורידית, קצב ההידרדרות של התפקוד הכללי והקוגניטיבי הואט ב-27% יחסית לקבוצת ביקורת שקיבלה פלסבו. הניסוי נערך במשך 18 חודשים, וכלל אנשים בגילאי 50 עד 90 עם מחלת אלצהיימר.

תרופה זו של Eisai וביוגן הנקראת לקאנומב מצטרפת לתרופה קיימת הפועלת במנגנון דומה וניתנת כבר מזה שנה לחולי אלצהיימר התחלתי באיכילוב. יש צורך בניסויים ארוכים יותר כדי לקבוע את היעילות, ועם מתן האישור הצפוי לתרופה על ידי ה-FDA היא תינתן לראשונה בישראל גם כאן באיכילוב. "אין ספק שמדובר במהפכה אמיתית שתשנה סדרי עולם בכל הקשור למחלת אלצהיימר" מסבירה ד"ר תמרה שיינר, מנהלת טיפולים מתקדמים במחלת אלצהיימר בבית החולים איכילוב.

אלצהיימר בית חולים איכילוב מחקר fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד