כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כולם רוצים להיות חלק

הקרב המשולש על הוועדה לשירותי דת שמעכב את החתימה עם סמוטריץ'

כבר יממה שמדובר כי סמוטריץ' הכי קרוב לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקרב האחרון שמעכב זאת הינו משולש בין סמוטריץ', גפני ודרעי כשהשלושה מבקשים שותפות בנושאי דת ומדינה | המחלוקת העיקרית האם להמשיך את הוועדה לשירותי דת

הקרב המשולש על הוועדה לשירותי דת שמעכב את החתימה עם סמוטריץ'
נתניהו עם גפני, סמוטריץ ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי שכמעט 90% מהתיקים הממשלתיים של השותפות לקואליציה העתידית חולקו, הקרבות עוברים כעת לזירה הפרלמנטרית בקרב על ועדות הכנסת השונות.

במרכז המחלוקת עומדת הוועדה המיוחדת לשירותי דת שהוקמה בהוראת שעה בקדנציה הקודמת עבור ח"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', וכעת חלוקים במפלגות מחנה הימין האם להקים אותה מחדש ואם כן, מי יעמוד בראשה.

סיעת 'יהדות התורה' בדגש על 'דגל התורה' מתעקשת שלא להקים את הוועדה מחדש אלא להשאיר את סמכויותיה תחת ועדת הפנים כבעבר, ואילו בציונות הדתית ובש"ס מעוניינים להחזיק בוועדה או בסמכויותיה.

כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי בש"ס סיכמו עם הציונות הדתית כי במסגרת הפשרה על המשרד לשירותי דת (הדתות), בציונות הדתית יקבלו לידם את הוועדה לשירותי דת ויחזיקו בקונטרה על המשרד שיחזיקו בש"ס, לפי הסיכום של ש"ס עם הציונות הדתית סמכויות הדת יעברו לידי ועדת החוקה בראשה עתיד לעמוד ח"כ שמחה רוטמן.

מנגד, ב'יהדות התורה' הבהירו נחרצות לסיעת 'הליכוד' כי הם מתנגדים עקרונית להקמתה מחדש של הוועדה שתעסוק באופן בולט בנושאי הדת, גפני הסביר לליכוד כי אין צורך להבליט את נושאי הדת בוועדה נפרדת, כשהחשש העיקרי שבעתיד עלולה ועדה כזו לשמש שוב לניגוח בנושאי דת כפי שעשתה היו"ר היוצאת יוליה מלינובסקי. במסגרת זו דרשו ב'יהדות התורה' שהסמכויות יוחזרו לוועדת הפנים שמיועדת להם, כשהם לא מוכנים לקבל את הסיכום שנסגר בין דרעי לסמוטריץ'. "לא נסכים שידירו את יהדות התורה מכל עיסוק בנושאי הדת", אמרו היום בכירים במפלגה.

הקרב הזה הוא אחד מהסיבות לעיכוב הסיכום הסופי על התפקידים, מה שמונע לעת עתה את הקמת הממשלה, כאשר נותרו 11 יום לסיום מועד המנדט, עם אפשרות ברקע להארכה נוספת של עוד 14 יום וזה נתון לשיקול דעתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג.

בצלאל סמוטריץ משה גפני משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד