כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הבית הלבן ברך

מנהיג דאעש השלישי נהרג בקרב מול כוחות הקואליציה

הבית הלבן מברך על מותו של אבו אל-חסן אל-קורשי, מנהיג דאעש השלישי. המדינה האסלאמית הודיעה אתמול כי מנהיגה נהרג בקרב, המנהיג השלישי של הארגון הקיצוני האלים שספג מפלות רבות

מנהיג דאעש השלישי נהרג בקרב מול כוחות הקואליציה
חיילים במבצע: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארגון הטרור דאעש הודיע אתמול על חיסולו של מנהיגו השלישי של הארגון, אבו אל-חסן אל-קורשי ועל מינוי אבו אל-חוסיין אל-חוסייני אל-קורשי לתפקיד המנהיג הרביעי במקומו, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. ב'כאן חדשות' דווח, כי לפי ההלכה האיסלאמית, ח'ליף האיסלאם חייב להיות בן שבט קורייש, והייחוס "אל-קורשי" בא להפגין עניין זה.

דובר הארגון אמר כי אבו אל-חסן אל-קורשי, עיראקי, נהרג "בקרב עם אויבי אלוהים", מבלי לפרט את תאריך מותו או הנסיבות. הבית הלבן בירך על הידיעה על מותו של האיש, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי אמר לכתבים. "אנו מברכים על ההכרזה שמנהיג נוסף של דאעש אינו הולך עוד על פני כדור הארץ".

אתמול פיקוד מרכז של צבא ארה"ב כי המבצע בו נהרג מנהיג ארגון המדינה האסלאמית בוצע ע"י כוחות הצבא הסורי החופשי במחוז דרעא בסוריה באמצע חודש אוקטובר האחרון. דובר צבא ארה"ב הבהיר כי כוח אמריקאי לא היה מעורב כלל במבצע.

בהודעת שמע, דובר הקבוצה אמר כי המנהיג החדש הוא אבו אל-חוסיין אל-חוסייני אל-קורשי. "קורשי" מתייחס לשבט של הנביא מוחמד, שמנהיגי דאעש חייבים להיות מצאצאי צאצאיו, הדובר לא סיפק פרטים על המנהיג החדש, אך אמר שהוא "ג'יהאדיסט ותיק" וקרא לכל הקבוצות הנאמנות לדאעש להישבע אמונים.

לאחר עלייה מטאורית בעיראק ובסוריה בשנת 2014, בה דאעש כבש שטחים נרחבים, קרס הארגון תחת גל של התקפות של כוחות הקואליציה, דאעש הובס בעיראק ב-2017 ובסוריה שנתיים לאחר מכן, אך תאים ישנים של הקבוצה הקיצונית המוסלמית הסונית עדיין מבצעים פיגועים בשתי המדינות.

המנהיג הקודם של דאעש, אבו איברהים אל-קורשי, חוסל בפברואר השנה בתקיפה אמריקנית במחוז אידליב בצפון סוריה. קודמו, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל גם הוא באידליב, באוקטובר 2019.

דאעש ארה''ב עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד