כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חילופי אש כבדים בג'נין

במהלך הלילה: בכיר בג'יהאד האסלאמי חוסל, בארגון מאיימים: "ננקום"

הלילה, בפעילות כוחות הביטחון בג'נין חוסלו שני פעילי טרור בולטים - מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי ובן דודו של המחבל זכריא זביידי | בארגון איימו להגיב: "הטבח לא יעבור מבלי שהאויב ישלם את המחיר על הפשע הנתעב" | רה"מ לפיד ברך: "זו הדרך להילחם בטרור ולהגן על האזרחים"

במהלך הלילה: בכיר בג'יהאד האסלאמי חוסל, בארגון מאיימים: "ננקום"
הפעילות בג'נין צילום: צה"ל

כוחות צה"ל פשטו הלילה (בין רביעי לחמישי) על הכפר בורקין סמוך לג'נין במטרה לעצור מבוקש בגין פעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות נרשמו חילופי אש כבדים בין הלוחמים לחמושים רבים שזרמו למקום. חילופי הירי נמשכו לאורך שעה ארוכה. הכוחות עצרו שלושה מבוקשים, ביניהם את ואסם פאיז, שלפי גורמים בטחוניים תכנן לבצע פיגוע באמצעות מכונית תופת בשטח ישראל.

לפי הפלסטינים, כתוצאה מהירי חוסלו לפחות שני מחבלים ונפצעו כמה נוספים. המחוסלים, כך לפי דיווחים פלסטינים, הם מוחמד איימן אל-סעדי, מפקד שטח בכיר של הג'יאהד האסלאמי בעיר ונעים זביידי, בן דודו של המחבל זכריא זביידי, שגם הוא נחשב לפעיל בכיר בארגון.

שני המחבלים מוכרים למערכת הביטחון וריצו בעבר עונשי מאסר בישראל בעקבות פעילות טרור.

בג'יהאד האסלאמי איימו לנקום את מותם של שני הפעילים. "הטבח שביצע הכיבוש הציוני נגד לוחמי ההתנגדות שלנו במחנה ג'נין לא יעבור מבלי שהאויב ישלם את המחיר על הפשע הנתעב הזה", נאמר בהודעת הארגון. בישראל נערכים לאפשרות שהארגון ינסה לבצע ירי רקטות מעזה לשטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת חרוב ושב"כ בכפר ואדי ברוקין נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. "במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם. זוהו פגיעות", נמסר.

לפי צה"ל, במהלך חילופי הירי נהרג מחמד קאסם סעדי, פעיל גא"פ צבאי בולט, אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, חימוש פעילים וכל זאת בהכוונת מפקדת הגא"פ. כמו כן, נהרג נעים זבידי פעיל צבאי אשר מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו. כמו כן, הלוחמים איתרו והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16.

במקביל, הכוחות פעלו בכפרים דורא ודיר צמת שבחטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.
בפעילות בכפר דורא הלוחמים איתרו אקדח.

שני מבוקשים נוספים נעצרו בכפרים בית פוריק שבחטיבה המרחבית שומרון, ובכפר אבו שחידם שבחטיבה המרחבית בנימין.אין נפגעים לכוחותינו.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסכל כל כוונה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל.

ראש הממשלה יאיר לפיד ברך הבוקר (ה') את פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור. שני הבכירים שסוכלו, מפקד שטח בג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין, תכננו והוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל.

דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להילחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל. שמרו על עצמכם".

ג'נין צה"ל זכריה זביידי חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד