כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"איראן מהווה איום"

שגריר גרמניה: "במקום שיש אנטישמיות, היהודים סובלים"

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט אמר כי יש להמתין ולראות איך תיראה הממשלה החדשה והדגיש: "הערכים שלנו ידועים". הוא התייחס גם לפרסום התוכנית המקיפה למאבק באנטישמיות של ממשלת גרמניה ולהשקפות הגרמניות בסוגיה הפלסטינית ובעניין הגרעין האיראני

שגריר גרמניה: "במקום שיש אנטישמיות, היהודים סובלים"
השגריר הגרמני מגיש את אמנת השגריר לנשיא המדינה צילום: שגרירות גרמניה

שגריר גרמניה בישראל בריאיון לקראת הממשלה החדשה, השגריר שטפן זייברט אמר היום בריאיון ל"הבוקר הזה" בכאן רשת ב' לעמיחי שטיין, "היהודים מאוימים ולא יכולים לחיות בבטחה ובשלווה. אז עלינו לפעול".

"במקום שיש אנטישמיות, היהודים סובלים", סיפר בהתייחסו לתוכנית החדשה למאבק באנטישמיות שפרסמה ממשלת גרמניה. "הם מאוימים ולא יכולים לחיות בבטחה ובשלווה. אז עלינו לפעול. הרוב המכריע של האזרחים עומד לצידם של אזרחינו היהודים נגד אנטישמיות בכל מקום ובכל הצורות והצורות. אנחנו מביאים תוכנית מקיפה של חינוך, זיכרון ומאבק להראות שכולנו עומדים מאחורי זה".

בתוכנית הוזכרה גם הסוגיה הפלסטינית: "אנחנו רוצים לעשות הבחנה בין מה שמקובל, כמו נגד מדינות אחרות בעולם, וזה לבקר את ממשלת ישראל ודבר אחר הוא לבקר את היהודים כעם, לעשות דה לגיטימציה לישראל, לשלול את זכות הקיום של ישראל. וזה למרבה הצער מה שקורה במקרים רבים".

כשנשאל על הממשלה הבאה בישראל השיב: "בוא נחכה ונראה. הייתי מציע להמתין ולראות איך תיראה הממשלה החדשה הזו. עמדותינו כגרמניה, ידועות היטב. הערכים שלנו ידועים והם לא משתנים. כשממשלה חדשה ואולי ימנית מלאה תיכנס לתפקיד בירושלים, נדבר על המחויבות שלנו למדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, הקשר בין גרמניה לישראל זו לא מחויבות של ממשלה בלבד. זו המחויבות של אומה אחת לאחרת. וזה מבוסס על ההיסטוריה שלנו. זה מבוסס גם על ערכים משותפים, שלטון החוק, דמוקרטיה, כבוד למיעוטים".

בנוגע לאיום האיראני אמר השגריר זייברט: "איראן מהווה איום על האזור, בעיקר על ישראל, אבל גם על האזור כולו, גורם מערער יציבות. והרעיון שאי פעם יהיה להם נשק גרעיני הוא רעיון נורא. ויש גם את ההתנהגות המבישה של המשטר האיראני נגד הגברים והנשים האיראנים ברחובות הדורשים את החירויות הבסיסיות ביותר".

על הקשרים הנרקמים בין רוסיה לאיראן אמר: "זה מטריד אותנו. אלו שתי מדינות עם משטרים הנוטים לכיוון טוטליטרי. רוסיה, למרבה הצער, התפתחה לקראת טוטליטריות. ואיראן שדיברתי עליה זה עתה, מדכאת את העם שלה באופן אכזרי לחלוטין. אז לראות את שתי אלה מתקרבות זו לזו ולראות את איראן מספקת מל"טים לרוסיה שישמשו נגד האוכלוסייה התמימה של אוקראינה זה מתועב, מתועב לחלוטין".

שטפן זייברט גרמניה איראן הרשות הפלסטינית אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד