כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממודיעין עילית לארה"ב

התושבים התרגשו: תלמידו של מרן שר התורה כבש את קליוולנד שבארה"ב

ראש כולל שי"ח ישראל הגאון רבי ישראל תנחום דרדק הגיע לביקור רב רושם בעיר קליוולנד שבארצות הברית • במהלך השבת נשא הגר"י דרדק דברים במשנתו של מורו ורבו שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל במעמד מאות תושבי המקום

התושבים התרגשו: תלמידו של מרן שר התורה כבש את קליוולנד שבארה"ב
הגר''י דרדק בשיחה בקליוולנד צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי ישראל תנחום דרדק, ראש כולל שי"ח ישראל בעיר מודיעין עילית ומי שהיה לתלמידו הקרוב של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל במשך כשלושה עשורים, הגיע במהלך השבוע האחרון לביקור רב רושם בעיר קליוולנד שבארצות הברית שם הוא אך נשא דברים במהלך שבת פרשת "חיי שרה".

במהלך השבת נשא הגר"י דרדק דברים בקהילת "בית דניאל" שבראשות המרא דאתרא הגאון רבי דוד אהרן גרוס שם הוא סיפק הצצה נדירה לעולמו הסגור של מורו ורבו מרן שר התורה זיע"א.

גולת הכותרת נרשמה בשעת סעודה שלישית אז נהרו מאות מתושבי העיר לשמוע את דבריו. במשך כשעה נשא הגר"י דרדק דברים במשנתו של מורו ורבו ואף חשף סיפורים נדירים בפעם הראשונה.

בין היתר סיפר הגר"י דרדק על גביר מארצות הברית שנכנס למרן שר התורה כשהוא נוכח במקום. הגביר ביקש לתרום סכום גדול לצדקה וביקש שמרן שר התורה יורה לו למי לרשום את התרומה. מרן שר התורה סירב להגיד אך לאחר בקשות חוזרות ונשנות של הגביר הורה שר התורה לרשום את הצ'ק לפקודת קופת צדקה מפורסמת.

הגביר התיישב מיד בחדר הלימוד וכתב צ'ק על סכום של שמונה עשר אלף דולר. שר התורה בירכו בברכת הצלחה והמשיך לשוחח עם הגר"י דרדק בלימוד. לאחר פחות מדקה הגביר חזר ואמר "אני הייתי כאן לפני דקה והבאתי סכום כסף לצדקה, רק שכחתי לבקש ברכה עבוד משהו מסויים", מרן שר התורה הרים את עיניו ואמר: "אני לא זוכר".

הגאון רבי ישראל תנחום דרדק עם מורו ורבו שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל

הגר"י דרדק התמקד בכוח ריכוזו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי כאשר מלבד עסק התורה הוא לא זכר מאומה. במוצאי השבת נשא ראש הכולל דברים למאות בחורי וילדי המקום כשהוא אף מציג בפניהם את הציצית שהיה לובש מרן שר התורה זיע"א.

הגר"י דרדק סיפר כי פעמים רבות כשהיו מגיעים נערים לשר התורה הוא היה אוחז בציציותיו והילדים היו מנשקים את הציצית כסגולה ליראת שמים. מיד לאחר הדרשה עברו מאות מתושבי המקום, אבות וילדים כאחד ונישקו בחרדת קודש את הציצית של מרן שר התורה.

יצוין כי כולל שי"ח ישראל בשעת האשמורת הוקם בראש חודש אלול האחרון לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בעיר מודיעין עילית וכבר בקרוב צפויים להיפתח סניפים נוספים ברחבי הארץ. הכולל שעומד בראשות הגאון רבי ישראל תנחום דרדק ממשיך את מורשתו של רבו אשר הקפיד להתפלל שחרית כוותיקין מידי יום ואף ללמוד לפני ואחרי התפילה.

קליוולנד הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד