כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי הפיצוץ בשגרירות האוקראינית

עוד ארבע חבילות נפץ בספרד; אחת נשלחה לראש הממשלה

לאחר שאמש דווח על חבילת נפץ שהתפוצצה בשגרירות האוקראינית בספרד וגרמה לפציעתו של עובד, היום מודיעות הרשויות במדינה על עוד ארבע חבילות נפץ שנשלחו לגורמים הקשורים בדרך זו או אחרת לקייב, אחת מהן נשלחה ללשכתו של ראש הממשלה פדרו סנצ'ס

עוד ארבע חבילות נפץ בספרד; אחת נשלחה לראש הממשלה
דגל ספרד צילום: Pixabay

הרשויות בספרד מדווחות היום (חמישי) על לפחות ארבע חבילות נפץ שהגיעו למוסדות במדינה, בהם כאלה הקשורים בצורה כלשהי לסיוע שמספקת אירופה לממשלה בקייב. הדיווח מגיע לאחר שאמש התפוצצה חבילת נפץ בשגרירות האוקראינית במדינה. עובד שפתח את החבילה, נפצע קלות וטופל בבית החולים.

חבילות הנפץ עליהן דווח היום לא התפוצצו, אך הרשויות בספרד חוששות מחבילות נפץ נוספות שעלולות לגרום לנזק ולנפגעים. אחת מארבע חבילות הנפץ עליהן דווח, נשלחה ללשכתו של ראש הממשלה פדרו סנצ'ס והתגלתה כבר לפני שבוע, ב-24 בנובמבר. 

אחת החבילות הגיעה אל יצרנית הנשק אינסטלנסה בעיר סרגוסה, חברה המייצרת את משגר הרקטות C90 שספרד סיפקה לאוקראינה. חבילה שנייה נשלחה אל משרד ההגנה הספרדי במדריד, התקבלה הבוקר בסביבות השעה תשע, ונוטרלה. חבילה שלישית אותרה במרכז לוויינים של האיחוד האירופי השוכן בבסיס של חיל האוויר הספרדי ליד מדריד. 

העיתון הספרדי "אל-מונדו" דיווח כי מעבר לחמש החבילות שכבר נמסרה הודעה רשמית כי אותרו, חבילה נוספת, שישית במספר, התקבלה במשרד התרבות הספרדי. לפי שעה אין אישור לכך. עוד דווח כי לפחות על חלק מהחבילות הופיעה בפרטי השולח אותה כתובת אימייל.

בעקבות כך, משרד הפנים הספרדי הורה להגביר את האבטחה במוסדות ציבור ובנציגויות הדיפלומטיות של ספרד. אוקראינה רמזה אמש כי מי שעומדים מאחורי חבילות הנפץ הם הרוסים.

 

ספרד מלחמת אוקראינה רוסיה חומר נפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד