א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא רק תפקידים

משבר הגיוס: בליכוד מתבצרים, ב'אגודה' מאיימים: "נצביע נגד הקמת הממשלה"

בעוד ב'אגודה' דורשים לאמץ את חוק טל מחדש, או לפחות את המצב שהיה בזמן 'חוק טל' אז לא היו יעדי גיוס חרדים וסנקציות כלכליות או פליליות, בליכוד חותרים להביא דווקא את חוק הגיוס בנוסח של משרד הביטחון | ח"כים במפלגה החסידית מאיימים להצביע נגד הממשלה

משבר הגיוס: בליכוד מתבצרים, ב'אגודה' מאיימים: "נצביע נגד הקמת הממשלה"
חברי אגודת ישראל צילום: פלאש90

בעוד בליכוד מאמינים כי הפלונטר היחיד מול 'יהדות התורה' הוא נושא התפקידים, מתחת לפני השטח מתעורר לו משבר חריף שעלול לעכב ואף לסכן את הקמת הממשלה, אם במפלגת השלטון המיועדת לא יתגמשו מול החרדים בדרישות המהותיות שלהם, בדגש על חוק הגיוס.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעוד ב'אגודת ישראל' דורשים לאמץ את חוק טל מחדש, או לפחות את המצב שהיה בזמן 'חוק טל' אז לא היו יעדי גיוס חרדים וסנקציות כלכליות או פליליות, בליכוד חותרים להביא דווקא את חוק הגיוס בנוסח משרד הביטחון.

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים

ההתעקשות של 'הליכוד' מנוגדת לעמדת מועצת גדולי התורה החסידית שהורו מפורשות לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' שאין להיכנס לממשלה מבלי שיקבע מראש נוסח חוק הגיוס שלא יכלול יעדי גיוס או סנקציות נגד לומדי התורה, זאת לצד דרישה ברורה בנושא פסקת ההתגברות. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

נראה כי בליכוד לא מבינים את פוטנציאל המשבר המסתמן, ולא מפנימים כי בלי התגמשות של 'הליכוד' בסוגיית הגיוס לא יושג הרוב להרכבת הממשלה כשארבעת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' יתקשו לתמוך בממשלה במקרה ולא תושג פשרה שתהיה מקובלת על מועצת גדולי התורה החסידית.

נציין כי בסוגית הגיוס חלוקים גם בתוך 'יהדות התורה'. אל מול ההתעקשות של חברי הכנסת החסידיים שמתעקשים לקבוע כבר עכשיו נוסח שלא יכלול יעדים או סנקציות, ב'דגל התורה' הציעו בימים האחרונים פשרה לפיה בהסכם ייכתב כי "יבוא חוק בני ישיבות בהסכמה כוללת בין כל מרכיבי הקואליציה", אך בינתיים החסידים מתבצרים בעמדתם ומתעקשים לקבוע נוסח בהסכמים שלפני הקמת הממשלה.

'בחדרי חרדים' חושף כי שניים מחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' התבטאו השבוע ואמרו כי במידה ולא יקבע נוסח שמקובל על המועצת בהסכמים הקואליציוניים, הם יצביעו נגד הקמת הממשלה. מדובר בהוראה ישירה של כמה מחברי המועצת החסידית, ונראה כי התנגדותם של השניים תאלץ גם את הנותרים להתנגד להשבעת הממשלה, מה שיותיר את הליכוד ללא רוב להשביע את הממשלה.

כאמור, בליכוד בטוחים כי ברגע שתושלם סאגת התפקידים הם יוכלו להשביע ממשלה ובהמשך לקבוע את הסעיפים המהותיים, אך ההתעקשות הזו של 'אגודת ישראל' לקבוע נוסח מקובל בהסכם המהותי עוד בטרם השבעת הממשלה, תקשה ותעכב משמעותית על הקמת הממשלה.

אגודת ישראל יהדות התורה חוק הגיוס הליכוד משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד