כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שרשרת הדורות

התמליל המלא: השיחה בין ראש הישיבה ונשיא המדינה

'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד וידאו יוצא דופן מהביקור האישי שערך נשיא המדינה בחדרו של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי. הרצוג התקבל בחביבות מופלגת לשיחה אצל ראש הישיבה. הביקור נערך על רקע קשרי משפחה היסטוריים רבי השלכה על עולם התורה כולו

התמליל המלא: השיחה בין ראש הישיבה ונשיא המדינה
נשיא המדינה אצל הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע אתמול (רביעי) לביקור מיוחד במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ברחוב בן זכאי 45 בבני ברק והתקבל בחביבות מיוחדת במינה על-ידי ראש הישיבה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא משיחת הנשיא וראש הישיבה.

הנשיא הרצוג סיפר תחילה לראש הישיבה כי היה אמור לבקרו לפני מספר חודשים. "אני הייתי אמור לבוא לרב בחגים, לאחל שנה טובה. הרי המשפחות שלנו הולכות דורות, תמיד אני רואה את הרב אני יודע שיש לי דרישת שלום מהדורות".

בהמשך התייחס ראש הישיבה לסבו של הנשיא, הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל ואמר כי סבו היה זה שקידם את מועמדותו לרב הראשי. "אני יודע שהוא השפיע על הרב גרודזינסקי, רבי חיים עוזר, כן, זה מדהים שהוא השפיע עליו, מדהים", אמר הרב.

הרב הוסיף וסיפר: "הצהרת בלפור (בשנת 1917 - על הקמת מדינה יהודית) זה בדיוק לפני שהרב הרצוג נהיה רב ראשי, ואז היה הספר הלבן (בשנות ה-30 הבריטים בלמו הגעת יהודים לארץ כדי לרצות את הערבים), אז הם לא נתנו סרטיפקטים (אישורים) לארץ. סבתא שלי, איך קראו לסבתא? קרייזר, לסבתא קראו קרייזר והיא באה לרב הרצוג, ואמרה לו כבוד הרב, לרב הרצוג אשתו קראו לה שרה, הסבתא שלך, כן ברור היא הבת של הרב שמואל יצחק הילמן, הילמן... הכל היסטוריה, ממש".

"אז", סיפר הרב על סבתו, "היא באה ואמרה יש לי חתן תלמיד חכם, ובת בברנוביץ, קוראים לו רבי דוד פוברסקי, ואני רוצה סרטיפקט, בברנוביץ?, גרנו בברנוביץ, אז הוא אמר מה אני יש לי סרטיפקטים, היא אמרה לו כבוד הרב אני לא יוצאת מהבית בלי סרטיפקט".

"אבל זה כנראה עובר אצלכם בירושה הגנים החזקים האלה. מה עשה הרב הרצוג, צלצל למשה שפירא, כן משה חיים שפירא ראש מחלקה בסוכנות, הפועל המזרחי, אז הוא שאל אותו תגיד לי אני בתור רב ראשי לא מגיע לי כלום? אז הוא אמר טוב שני סרטיפקטים אני אתן לרב, אה תודה רבה, אז אחד תשלחו מיד לברנוביץ לפוברסקי".

יצחק הרצוג הגרב"ד פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד