כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חלוקת התפקידים המסתמנת

בנוסף לתיקים: הסמכויות הנוספות שסמוטריץ' יקבל

לאחר מו"מ עיקש, ב'ציונות הדתית' הגיעו להסכם עם הליכוד, כאשר בנוסף לתיקים הם יוצאים עם סמכויות שונות - אחריות נרחבת בתחומי ההתיישבות, זהות יהודית והחינוך הדתי. המפלגה ויתרה בנושא הדת, אך הגיעה להישג במינויי רבנים | חלוקת התפקידים והשאלה הפתוחה: מי יחזיק בתפקיד השר במשרד הביטחון

בנוסף לתיקים: הסמכויות הנוספות שסמוטריץ' יקבל
בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש90, יונתן סינדל

לקראת השבעת ממשלה: חה"כ בצלאל סמוטריץ' חתם הערב (חמישי) על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, כאשר מהפרטים המתבהרים ממנו מתגלה כי מפלגתו קיבלה סמכויות שונות, לצד התיקים שקיבלה.

לפי חלוקת התפקידים המסתמנת, יו"ר המפלגה יכהן במשרד האוצר בחצי הראשון בקדנציה, ובחלקו השני יחזיק במשרד פנים עם החינוך או התחבורה, או משרד אחר להחלטת הליכוד. אופיר סופר יכהן כשר העלייה והקליטה, המועמדת אחריו אורית סטרוק כשרה למשימות לאומיות ושמחה רוטמן יכהן כיו"ר ועדת חוקה. עוד קיבלו במפלגה את ראשות ועדת הרפורמות וסגן שר.

נתניהו וסמוטריץ' בזמן החתימה על ההסכםנתניהו וסמוטריץ' בזמן החתימה על ההסכם
נתניהו וסמוטריץ' בזמן החתימה על ההסכם, הערב.

סמוטריץ' קיבל גם סמכות נרחבת על חיי היום-יום ביהודה ושומרון: אחריות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים במסגרת השר במשרד הביטחון, כפי שדרשו, זאת לצד משרד ההתיישבות ששונה למשרד למשימות לאומיות - אך טרם הוחלט מי מהח"כים יכהן בתפקיד.

על פי ההסכם, המשרד למשימות לאומיות יקבל סמכויות הקשורות לזהות היהודית, כמו אגפי התרבות היהודית ממשרד החינוך והזהות היהודית ממשרד הדתות, יחד עם הסמכויות שהיו בשמו הקודם, ההתיישבות. בנוסף במפלגה יהיו אמונים על מינוי המועצה האחראית לחינוך הדתי-לאומי.

בתחום הדת המפלגה רשמה בעיקר ויתורים: הגיעה לפשרה בנוגע לוועדה לשירותי דת, כאשר חלק מהתוכן שלה יועבר לוועדת החוקה שבראשותם, וחלק לוועדת הפנים בראשות 'יהדות התורה'. בנוסף סמוטריץ' ויתר על דרישותיו להחזיק בועדה למינוי דיינים ובמערך הגיור, שיושאר במשרד ראש הממשלה.

ישיבת סיעת הציונות הדתיתישיבת סיעת הציונות הדתית
ישיבת סיעת 'הציונות הדתית', קיבלו 6 תפקידים. צילום: פלאש 90.

כן הגיעו להסכם לגבי מינויים בתוך המערך הגיור, וכן לחלוקת שליש-שליש-שליש במינוי הדיינים. ההישג העיקר הוא חקיקת חוק מיוחד שמינוי רבני ערים ושכונות יעשה בשיתוף פעולה, בנוסף על מינוי רב ראשי ציוני דתי בבחירות שייערכו בעוד כשנה. 

בצלאל סמוטריץ' משא ומתן קואליציוני מפלגת הציונות הדתית הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד