ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שימוש בנרטיב מזויף

עמנואל מקרון: פוטין עשה טעות ענקית

המנהיג הצרפתי ספג ביקורת על ידי אוקראינה בתחילת המלחמה על כך ששמר על קשר דיפלומטי עם פוטין. הוא התראיין לתקשורת האמריקאית ואמר כי "דיפלומטיה עדיין אפשרית". זלנסקי מתעקש שרוסיה תיסוג מכל המקומות שכבשה

עמנואל מקרון: פוטין עשה טעות ענקית
מקרון בראיון לרשת ABC צילום: צילום מסך ABC

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי משא ומתן עם רוסיה עדיין יכול לסיים את המלחמה באוקראינה, וכי הפלישה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היא "טעות ענקית המבוססת על "נרטיב מזויף". מקרון אמר את ההצהרות בראיון לג'ורג' סטפנופולוס ברשת ABC ששודר ביום חמישי.

"אני חושב שהנשיא פוטין עשה טעות ענקית כשפתח במלחמה הזו", אמר הנשיא הצרפתי. "הוא החליט בעצמו, בהתבסס על נרטיב מזויף, ואמר שנאט"ו תשתמש באוקראינה כדי לתקוף את רוסיה, וזה שגוי לחלוטין".

כשנשאל אם אפשר לסמוך על מנהיג שפעל כך כשותף למשא ומתן, אמר מקרון בפשטות, "זו בדיוק השאלה". הוא אוסיף: "אני חושב שהוא עשה טעות, האם אי אפשר לחזור לשולחן ולנהל משא ומתן על משהו? אני חושב שזה עדיין אפשרי".

המנהיג הצרפתי ספג ביקורת על ידי אוקראינה בתחילת המלחמה על כך ששמר על קשר דיפלומטי עם פוטין - לפני שהקרמלין החליט שפריז "לא ידידותית" על השתתפות צרפת בהטלת סנקציות בינלאומיות נגד רוסיה וניתק קשר איתה. מקרון ופוטין שוחחו שוב באוגוסט האחרון כדי לדון בתוכנית שתאפשר לפקחי האו"ם לבקר בתחנת הכוח הגרעינית של זפוריז'יה.

נשיא צרפת שנמצא בארה"ב השבוע, אמר שהוא מעוניין בשלום "בר קיימא" המקובל על האוקראינים. "שלום טוב אינו שלום שייכפה על האוקראינים" אמר. אוקראינה הצהירה שוב ושוב כי שיקום השטח האוקראיני כולל קרים, שסופח לרוסיה ב-2014 הוא תנאי הכרחי לשלום.

עמנואל מקרון ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד