כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחקר מדאיג

קורונה עלולה לגרום נזק ארוך טווח לכבד

ממחקר חדש עולה, כי קורונה יכולה לגרום לנזק בכבד. הגילוי נחשף במחקר בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס. במחקר התברר שקיים קשר בין זיהום בקורונה לבעיות בכבד. "אנו בודקים האם חומרת התסמינים גורמת לחומרת הפגיעה בכבד לאורך זמן"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחקר חדש מצביע על כך שאנשים שנדבקו בקורונה נוטים לסבול מנזק לכבד בחודשים ובשנים שלאחר ההדבקה.

חוקרים מבית החולים הכללי של מסצ'וסטס בארה"ב גילו קשר "מובהק סטטיסטית" בין 'נוקשות' בכבד וזיהום בקורונה בהשוואה לשאר האוכלוסייה. 'נוקשות' כבד היא מדידה מדויקת ביותר המשמשת באבחון של פיברוזיס בכבד או רקמת צלקת בתוך הכבד, ויכולה להעיד על פגיעה בכבד ארוכת טווח. מקרים חמורים של פיברוזיס עלולים להוביל לסרטן בכבד.

ד"ר פירוזה היידארי, שלקחה חלק במחקר בבית החולים בבוסטון, אמרה שהממצאים שלהם מראים שהנזק שנגרם על ידי קורונה נמשך זמן רב. היא אמרה: "המחקר שלנו הוא חלק מהראיות המתעוררות לכך שזיהום קורונה עלול להוביל לפגיעה בכבד שנמשכת הרבה לאחר המחלה החריפה. "אנחנו עדיין לא יודעים אם נוקשות כבד מוגברת שנצפתה לאחר זיהום קורונה תוביל לתוצאות שליליות של חולים" אמרה.

חוקרים מצאו שלמטופלים החיוביים לקורונה הייתה 'נוקשות' כבד חציונית גבוהה של 7.68 kPa, בהשוואה לנוקשות של 5.99 kPa לאלה שלא סבלו מקורונה. ד"ר היידארי אמרה: "אנו בודקים כעת האם חומרת התסמינים החריפים הקשורים לקורונה גורמת לחומרת הפגיעה בכבד לאורך זמן".

קורונה פוסט קורונה כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד