י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בריחת הסובייטים

האוקראינים הפתיעו את הרוסים עם מל"טים במרחק רב

כוחות אוקראינים השתמשו במל"טים כדי לפגוע במטרות רחוקות מאזור הלחימה, בקרים, מקום שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014, ובאזור הגבול בלגורוד של רוסיה. רחפנים שוב טסו, וצילמו את ירי הרקטה בזמן אמת ואישרו כי הוא פגע במטרה

האוקראינים הפתיעו את הרוסים עם מל"טים במרחק רב
אילוסטרציה צילום: pixabay

אוקראינה תקפה בקרים עם מל"טים, לאחר שרוסיה פגעה שוב ושוב בתשתית האזרחית הקריטית של אוקראינה עם מל"טים מתאבדים, תחליף זול לטילים בעלי דיוק גבוה. האוקראינים נקמו והפתיעו את הרוסים. כך לפי מספר פקידים אוקראינים שדיברו בעילום שם. 

העיתון 'וושינגטון פוסט' מדווח, כי מל"טים הפכו כל כך קריטיים להצלחה בשדה הקרב שלפעמים הם משמשים כדי להוציא לשטח מל"טים אחרים. בתחילת ספטמבר, ימים ספורים לפני שאוקראינה פתחה במתקפה לגירוש כוחות רוסים מאזור חרקוב בצפון מזרח אוקראינה, טס מל"ט סיור אוקראיני ליד הגבול הרוסי. המל"ט חצה לרוסיה ופנה צפונה לאזור בלגורוד, שם רוסיה החזיקה ציוד לתמיכה במלחמתה במזרח אוקראינה.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי המל"ט זיהה בסיס לכלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) של מוסקבה עצמה, על פי תמונות שצולמו על ידי האוקראינים שנבדקו מאוחר יותר על ידי הוושינגטון פוסט.

בפריים אחד ניתן היה לראות בבירור את כל הבסיס, מל"ט תקיפה אוקראיני טס באותו מסלול כמו מל"ט הסיור - ופגע באויב. המתקפה, שלא דווחה בעבר, פגעה ביכולת הכוחות הרוסיים לראות את המתקפה האוקראינית מגיעה ולתקוף נגד. האוקראינים גם פרסו מל"טים בסיור כדי לסמן את הקואורדינטות של עמדות פיקוד רוסיות, סוללות ארטילריה, מערכות לוחמה אלקטרונית ומחסני תחמושת.

לאחר מכן, כאשר מערכות רקטות שסופקו על ידי המערב ירו על אותן מטרות, רחפנים שוב טסו, וצילמו את ירי הרקטה בזמן אמת ואישרו כי הוא פגע במטרה, אך לעיתים מל"טים עצמו נתנו את המכה.

התקיפות האוקראיניות החלישו את הרוסים והניחו את הקרקע להתקדמות החיילים האוקראינים, כשהם עשו זאת, ריחפו שוב מל"טים, ואיפשרו למפקד המבצע לעקוב אחר התקדמות הכוחות בשידור חי. "היתה לנו את התמונה המלאה של הקרב", אמר אלוף-משנה אולכסנדר סירסקי, מפקד כוחות הקרקע האוקראינים.

"התוצאה הייתה נסיגה רוסית מהממת, שתי התפתחויות עיקריות ישפיעו על מלחמה עתידית", אמר סמואל בנדט, אנליסט צבאי בקבוצת המחקר CNA שבסיסה בווירג'יניה. "התפשטות וזמינותם של מל"טים קרביים לפעולות ארוכות טווח ומתוחכמות יותר, וההכרח המוחלט להחזיק מל"טים טקטיים זולים לפעולות קרובות".

יותר מכל, מל"טים שמים עין על שדה הקרב, וכדי לראות את מהלכי האויב, הצבא האוקראיני יצר באביב האחרון יחידה של צוותי מל"טי סיור בשם "אוצ'י" (עיניים). צוותים של ארבעה אנשים פרוסים כעת על פני החזית המזרחית, ומטיסים מל"טים כל יום למעט כשיורד גשם.

בספטמבר, חברי צוות אחד כזה צפו במוניטור הקטן שלהם וצחקקו, על המסך הם יכלו להבחין בכמה אנשים במדי צבא ובעגלה, בשדה תירס באזור חרקוב שנכבש אז על ידי רוסים.

"הם גונבים את התירס של המקומיים", אמר אחד ממפעילי המל"טים האוקראינים, שמטעמים ביטחוניים לא הזדהה, כמה חיילים רוסים לא היו שווים תקיפה ארטילרית, אבל המל"ט המשיך לצפות למקרה שהם יחזרו לבסיס.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים חרסון תקיפה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד