כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המחאה האזרחית גוברת

המשטר האיראני עומד להתקפל? 'חוק החיג'אב' ייבחן מחדש

התובע הכללי ברפובליקה האיסלאמית הודיע כי יבחן מחדש את החוק המחייב כיסוי ראש לנשים, שסביבו מתקיימות מחאה אזרחית נרחבת במדינה מזה חודשיים וחצי, לאחר מותה של צעירה בת 22 שהוכתה כי לא עטתה חיג'אב

המשטר האיראני עומד להתקפל? 'חוק החיג'אב' ייבחן מחדש
אילוסטרציה צילום: pixabay

התובע הכללי של איראן הודיע כי הפרלמנט ומערכת המשפט יבחנו את החוק המחייב נשים לעטות כיסוי ראש. הבכיר האיראני אמר את הדברים על רקע "מחאת החיג'אב" שנמשכת באיראן כבר יותר מחודשיים, ומסתמנת כאחד האתגרים הגדולים של משטר מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979.

גל ההפגנות החל בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני בת ה-22. אמיני מתה ב-16 בספטמבר, כמה ימים אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן בגלל ש"התרשלה" בעטיית החיג'אב שלה - ובכך הפרה את חוקי הצניעות ברפובליקה האיסלאמית.

מותה של אמיני גדל מספר הנשים האיראניות שמסרבות לעטות חיג'אב – במיוחד באזורים אמידים בטהרן. במהלך המחאה תועדו נשים בהפגנות ללא כיסוי ראש, וחלקן אף הציתו את החיג'אב שלהן. בנוסף נשמעות בהפגנות קריאות נגד משטר האייתוללות של המנהיג העליון עלי חמינאי.

בתוך כך, גוף התקשורת האיראני "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, פרסם היום כי איראן ביקשה מרוסיה עזרה בדיכוי המחאות - כך על פי מידע שהגיע לגוף התקשורת מהאקרים המתגדים למשטר האיראני. עוד נטען כי עזרה רוסית זו תבוא לידי ביטוי באמצעות אספקת ציוד והדרכות לדיכוי מחאות ובאמצעות שליחת יועצים רוסים.

בנוסף, נטען כי איראן ביקשה סיוע זה מפני שהיא מתכוננת לעימות ארוך טווח מול המפגינים, ומפני שהרפובליקה האיסלאמית מוגבלת מבחינת כוח אדם וציוד. עוד הודגש כי רוסיה עוקבת אחר הדיווחים בתקשורת המערבית לגבי המחאות באיראן וזאת במטרה להעביר למשטר האייתוללות דיווחים לגבי האופי וחוזק המחאות.

כמו כן, מפקד בכיר במשמרות המהפכה מסר היום ל"איראן אינטרנשיונאל" כי אלף חברים לשעבר בארגון הוזמנו על ידי בכירים על מנת שיסייעו בדיכוי המחאות – אך רק 300 מתוכם נענו לזימון זה.

איראן מחאת צניעות הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד