ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפיגוע בחווארה

המפקד שחיסל את המחבל משחזר: "הבנתי שאם אני לא מחסל - הוא יבצע פיגוע המוני" | תיעוד

יממה לאחר שחיסל את המחבל בפיגוע הדקירה בחווארה ומנע את חטיפת הנשק, רפ"ק ח' משחזר: "חטפתי מהחבל אגרופים בפנים. הבנתי שאם אני לא משתלט על האירוע הנשק יסייע לו לבצע פיגוע רב נפגעים בציר חווארה" | מפקד מג"ב: "מגבה באופן מלא את תיפקוד הלוחמים באירוע"

המפקד שחיסל את המחבל משחזר: "הבנתי שאם אני לא מחסל - הוא יבצע פיגוע המוני" | תיעוד
הפיגוע בחווארה, רפ"ק ח' צילום: דוברות המשטרה

רפ"ק ח', מפקד הפלוגה במג"ב שניטרל את המחבל בפיגוע בחווארה, שחזר הערב (מוצאי שבת) את הרגעים הדרמטיים. "במאבק עם המחבל אני מבין שאם הוא מצליח לחטוף את הנשק יהיה פה פיגוע משמעותי יותר. אני מצליח לשלוף את האקדח ואני יורה במחבל עד שהוא מנוטרל", אמר ח'.

עוד אמר הקצין: "חטפתי מהחבל אגרופים בפנים. הצלחתי להפוך אותו. הבנתי שאם אני לא משתלט על האירוע הנשק יסייע לו לבצע פיגוע רב נפגעים בציר חווארה".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הגיע אמש לזירת האירוע ושוחח עם מפקד הפלוגה והלוחמים. "המאבק הנחוש של מפקד הפלוגה עם המחבל וניטרולו המהיר, מנעו פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע שנעו בציר דקות ספורות לפני כניסת השבת", אמר מפקד מג"ב. "אני מגבה באופן מלא את תיפקוד הלוחמים באירוע. לוחמי משמר הגבול, פועלים נגד הטרור מידי יום בכל רחבי הארץ במטרה לשמור על ביטחונם וחייהם של אזרחי מדינת ישראל".

פיגוע הדקירה התרחש ביום שישי סמוך לכניסת השבת בכפר חווארה שבשומרון. המחבל, כך עולה מתחקיר ראשוני, החל את הפיגוע בניסיון לחטוף רכב מקצין צה"ל - שירה לעברו. בהמשך דקר לוחם וניסה לחטוף נשק מקצין - אך נורה למוות.

לפי המשטרה, בשעה 16:00 לערך, מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה לפרוץ רכב ובו זוג ישראלים בחווארה. משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן, נורה על ידי נהג הרכב,ֶ קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו הוא נטרל אותו בירי. הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה, מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע חתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי שוחח עם מפקד הפלוגה ממשמר הגבול שניטרל את המחבל בחווארה ושיבח את פעילותו המהירה והמקצועית ואת ערנות כח מג״ב בפיגוע בחווארה שהביא לסיכול פיגוע קשה יותר. המפכ"ל אמר לקצין: "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח. בפעילותכם המהירה הוכחתם עירנות ומהירות תגובה לאירוע שמנעה פיגוע קשה יותר וכל זאת בנחישות ובכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח".

הסכין והלוחם שנפצע | צילום: דוברות המשטרה.

מפכ"ל המשטרה ציין כי שוטרי משטרת ישראל נמצאים בקו הראשון וכזכור רק השבוע שוחח עם שני השוטרים ממחוז ש״י שנטרלו מחבל שביצע פיגוע דריסה בכביש 60 ופצע לוחמת צה"ל, ושיבח אותם על פעילותם המקצועית והנחושה. המפכ"ל הוסיף: "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול פועלים בנחישות תוך חתירה למגע ופעם אחר פעם פעילותם המקצועית מביאה לנטרול מחבלים תוך כדי הפיגוע ובכך הם מונעים מהמחבלים לבצע פיגוע קשה יותר. השוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון ערניים לכל אירוע ומהירות התגובה שלהם מוכיחה על מקצועיות ונחישות. אני מאחל החלמה מהירה ובריאות לקצין והלוחם שנפצעו היום".

פיגוע חווארה חיסול מחבל סיכול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד