כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אלו המוקשים העיקריים

הזמן של נתניהו אוזל: בליכוד חותרים לחתימה עם יהדות התורה וש"ס

איש לא האמין שהמשא ומתן הקואליציוני יימשך זמן כה רב. 28 הימים שקיבל נתניהו מנשיא המדינה להרכיב את הממשלה עומדים להסתיים ובינתיים לא הוחלף יושב ראש כנסת. מי שנותרו אחרונות לחתום הן ש"ס ויהדות התורה שבינם לבין הליכוד ישנם עדיין פערים בנושא התפקידים

הזמן של נתניהו אוזל: בליכוד חותרים לחתימה עם יהדות התורה וש"ס
בנימין נתניהו ומשה גפני צילום: באדיבות המצלם

בעוד שבוע יסתיימו להם 28 הימים הראשונים של הטלת המנדט, בליכוד ינסו לסיים את מלאכת חלוקת התפקידים ולהגיע להשבעת הכנסת מבלי לבקש הארכה של 14 יום להרכבת הממשלה מנשיא המדינה יצחק הרצוג.

נכון לשעה זו, חסרות החתימות של ש"ס ויהדות התורה כדי לסיים את מלאכת חלוקת התפקידים בין מרכיבי הקואליציה, ואז להתחיל לפעול בסדרת חוקים לקראת השבעת הכנסת.

המשבר העיקרי הוא מול יהדות התורה שטרם הושלמה מלאכת חלוקת התפקידים, נכון לשעה זו בליכוד טרם העבירו הצעה שתספק את אגודת ישראל בתפקיד הדרוש לח"כ מאיר פרוש.

בליכוד מעוניינים להתחיל במלאכת החקיקה בכנסת, תחילה בהחלפת יו"ר הכנסת ואז בחקיקת 'חוק דרעי' שתאפשר לו לכהן כשר וחקיקה נוספת קודם השבעת הממשלה, אך יהדות התורה מסרבת להעביר את החתימות הדרושות לשם החלפת יו"ר הכנסת עד שיקבלו את מבוקשם בחלוקת התפקידים.

בליכוד ינסו מחר לסגור את חלוקת התפקידים, וצוותי המו"מ של יהדות התורה וש"ס יפגשו לפגישות נפרדות עם הליכוד, כאשר הנושאים המהותיים טרם הושלמו וגם אלה יהוו מוקש בעת השבעת הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהדות התורה ש"ס משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני יושב ראש הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד