כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כאב הראש של הממשלה הבאה

מתקפה מתוך הליכוד: "נתניהו מפחד, איזה מסר הוא מעביר"

כאב הראש של בנימין נתניהו בממשלה הבאה, לצד הח"כית טלי גוטליב, הוא צפוי להתמודד גם עם דוד ביטן, מי שבעבר מינה ליו"ר קואליציה. ביטן ממשיך להתראיין ולתקוף את נתניהו אישית על אופן ניהול המו"מ הקואליציוני והכניעה המוחלטת לדעתו לשותפות

מתקפה מתוך הליכוד: "נתניהו מפחד, איזה מסר הוא מעביר"
דוד ביטן/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דוד ביטן, מי שהיה בעבר איש אמונו של בנימין נתניהו כיו"ר הקואליציה וכיו"ר סיעת הליכוד בכנסת ממשיך להתרחק בדברי ביקורת נגדו וזאת על רקע טענותיו כי פעל לסכל את היבחרו במיקום גבוה בפריימריז של הליכוד. 

ביטן הפך לקול הסורר ביותר בליכוד מאז נודעו תוצאות הבחירות ללא חת ומורא. בסדרת ראיונות הוא תוקף ממרומי המקום ה-17 ברשימה את יו"ר הליכוד על אופן ניהול המשא ומתן עם השותפות כשחברי הליכוד יישארו כתוצאה מכך חסרי השפעה בממשלה הבאה.

בראיון שהעניק ל'חדשות 12' אמר דוד ביטן: "אני לא מבין למה התעסקו עם סמוטריץ' שבועיים, נתנו לו את מה שהוא רוצה ונראה לי שאפילו יותר ממה שהוא רצה. זה לא היה במקום, הליכוד נפגע, המדינה נפגעת - אבל זה המשא ומתן לצערי הרב".

דוד ביטן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

לדבריו, "התוצאה של המשא ומתן הזה היא שוויתרנו על הרבה דברים - וגם בתוך התיקים שאנחנו קיבלנו נתנו להם נתח, לא רק לסמוטריץ', אלא גם ליהדות התורה וש"ס", והוסיף לתקוף, "גם בכנסת ויתרנו על רוב הוועדות החשובות – אני לא יודע איך אנחנו מתכוונים להשפיע".

"אני חושב שהמשא ומתן הזה מבחינת הליכוד זה לא ראוי, אנחנו מוסרים את כל עמדות ההשפעה. דבר שני, זה שנתניהו לא קורא ולא מתייעץ עם אף אחד – זו בעיה אמיתית. הוא התחיל את המשא ומתן מעמדת ויתור", אמר ביטן והסביר מדוע שאר חבריו בליכוד לא תוקפים את נתניהו על התנהלותו זו: "זאת השיטה – נתניהו אומר לכולם 'אתם תהיו שרים' מתוך 18 שרים לליכוד - ואז כולם מחכים להחלטה, במצב הזה אף אחד לא מדבר".

באשר לכוונת נתניהו לבטל בחקיקה את האפשרות להתפצל בתוך סיעה, אמר ביטן ל'חדשות 12': "איזה מסר נתניהו מעביר כאן? 'אני אחליט מה שאני רוצה – ואני לא סומך עליכם שתישארו בליכוד'. אנחנו נשארנו בליכוד גם כשהיינו באופוזיציה ותמכנו בו וחיזקנו אותו. אני מציע לנתניהו שיחשוש מכאלה לא מכאלה שהם בליכוד מגיל אפס, אלא מכאלה שנכנסו למפלגה רק כשקיבלו שר. נתניהו מפחד.. אבל היחיד שסוחטים אותו זה המפלגות האחרות. אנחנו מצפים שהוא ידאג לליכוד, הבנו את המסר הזה".

מפלגת הליכוד דוד ביטן משא ומתן קואליציוני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד