כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בכלא בדובאי

איראן גייסה גנבי תכשיטים כדי לפגוע בישראלים

איראן הגבירה את המאמצים לפגוע במבקרי המשטר שחיים בחו"ל, כמו גם בתכנון התקפות על ישראלים ואזרחים ארה"ב, ולעתים קרובות משתמשת בהם בקבלני משנה. טהראן גייסה גנבי תכשיטים קולומביאנים בכלא בדובאי כדי לפגוע בישראלים

איראן גייסה גנבי תכשיטים כדי לפגוע בישראלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ממשלת איראן הגבירה את מאמציה לחטוף ולהרוג פקידי ממשל, פעילים ועיתונאים ברחבי העולם, כולל בארצות הברית, כך על פי מסמכי ממשל וראיונות עם 15 פקידים בוושינגטון, אירופה והמזרח התיכון. טהראן מנסה לתקוף גורמים בכירים לשעבר בממשל ארה"ב; מתנגדים שברחו מהמדינה לארצות הברית, בריטניה, קנדה, טורקיה ואירופה, ארגוני תקשורת ביקורתיים כלפי המשטר, ואזרחים יהודים או בעלי קשרים לישראל, כך על פי הגורמים הרשמיים והמסמכים הממשלתיים.

שירותי המודיעין והביטחון של איראן מסתמכים במידה רבה על שליחים לביצוע תוכניותיהם, ומציעים מאות אלפי דולרים לגנבי תכשיטים, סוחרי סמים ופושעים אחרים במזימות רצח תמורת כסף, כך אמרו גורמים ל'וושינגטון פוסט', גישה זו כנראה גרמה לכשלון של פעולות מסוימות, אמרו הפקידים, מכיוון שהמזימות הופסקו, ובמקרים מסוימים נראה כי שכירי חרב קיבלו רגליים קרות ומעולם לא ביצעו את פקודותיהם.

אבל גורמים רשמיים טוענים כי התעקשותה של איראן עשויה לבצע בסופו של דבר הרג של מתנגד, עיתונאי או דמות ממשלתית מערבית בולטת, וזה עלול לעורר עימות ישיר עם טהראן. שירותי הביטחון של איראן ביצעו פעולות קטלניות בחו"ל מאז כניסת המשטר לשלטון לפני ארבעה עשורים, כך אמרו גורמים רשמיים. לאחרונה, הם אמרו, בין 2015 ל-2017, על פי ההערכות, טהראן הרגה לפחות שלושה מתנגדי משטר במערב אירופה, כולל פעיל איראני שנורה מחוץ לביתו בהאג - הולנד.

עוצמת המערכה האיראנית באה לידי ביטוי בטווח הגלובלי שלה, אמרו גורמים רשמיים. רק מאז השנה שעברה, סוכנויות הביטחון ואכיפת החוק המערביות אמרו שהן סיכלו ניסיון להתנקש בחייו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון בוושינגטון, לחטוף עיתונאי איראני אמריקאי בעיר ניו יורק, ניסיונות להרוג אזרחים בריטים ואחרים החיים בבריטניה, נסיון לרצוח באמצעות סוחר סמים איראני את ההעיתונאי הצרפתי ברנרד-אנרי לוי בפריז, ניסיונות להרוג אנשי עסקים ישראלים בקפריסין על ידי אזרח רוסי שהיה עם צוות מעקב שהורכב מאזרחים פקיסטנים, ותוכנית להשתמש במתנקשים שגויסו בכלא בדובאי כדי להרוג אנשי עסקים ישראלים בקולומביה.

לפעמים, במקום לתקוף את מטרותיה בחו"ל, איראן בונה מבצעי הונאה כדי לפתות מתנגדים ומבקרים להגיע למדינות הידידותיות עם איראן, שם הם נחטפים לאיראן ועומדים לדין ולפעמים מוצאים להורג.

איראן משמרות המהפכה ארה''ב ניסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד