א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ציר הרשע

טהראן מבקשת ממוסקבה עזרה בדיכוי הפגנות

הרפובליקה האיסלאמית של איראן ביקשה מרוסיה עזרה כדי לדכא את ההתקוממות העממית על ידי אספקת ציוד והדרכה נגד מהומות והפגנות. רוסיה מצותתת לתקשורת המערבית כדי לתת הערכות לטהרן לגבי חוזקה של תנועת המחאה

טהראן מבקשת ממוסקבה עזרה בדיכוי הפגנות
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

המשטר האיראני ביקש ממוסקבה לשלוח יועצים וציוד למיגור הפגנות מכיוון שהוא מתכונן לעימות ארוך עם מפגינים נגד המשטר ומודאג מהמשאבים המוגבלים שלו הן בכוח אדם והן בציוד, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

קבצים סודיים שהושגו לאחרונה על ידי האקרים מראים כי טהראן מסתמכת על מידע ממוסקבה כדי להעריך את המצב הפנימי שלה. במסמכים יש התייחסויות לכך שרוסיה מצותתת לתקשורת המערבית כדי לתת הערכות לטהרן לגבי אופייה וחוזקה של תנועת המחאה נגד המשטר.

המידע החדש על טהרן המבקשת את עזרתה של מוסקבה אישר את ההודעה מהבית הלבן בסוף אוקטובר, לפיהם רוסיה עשויה לייעץ לטהרן לגבי שיטות אופטימליות לדכא את ההפגנות המתמשכות. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה במהלך תדרוך עיתונאים משותף עם המתאם את התקשורת האסטרטגית במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי, כי ייתכן שמוסקבה עוזרת לרפובליקה האסלאמית, בהסתמך על הניסיון שלה בדיכוי הפגנות.

"הראיות לכך שאיראן עוזרת לרוסיה במלחמתה נגד אוקראינה הן ברורות והן פומביות. איראן ורוסיה מתקרבות ככל שהן הופכות מבודדות יותר", אמרה ז'אן-פייר. "המסר שלנו לאיראן הוא מאוד מאוד ברור: תפסיקו להרוג את העם שלכם ותפסיקו לשלוח נשק לרוסיה כדי להרוג אוקראינים".

קירבי אמר שהבית הלבן בטוח לגבי עזרתה של רוסיה בדיכוי המפגינים, והוסיף כי לא מדובר בטענה אלא בעובדה. "אנחנו יודעים שהם אולי שוקלים סוג של תמיכה ביכולתה של איראן לפגוע במפגינים. ולמרבה הצער, לרוסיה יש ניסיון לעשות זאת" אמר.

קירבי כינה זאת "רק עוד דוגמה לכך שרוסיה ואיראן פועלות כעת יחד כדי להפר את - לא רק את זכויות האדם וזכויות האזרח של אנשים באיראן אלא, כמובן, מסכנות עוד יותר את חייהם של האוקראינים".

על פי הדיווח, מפקד בכיר במשמרות המהפכה אמר כי המפקדים הראשיים של משמרות המהפכה זימנו 1,000 חברים שפרשו כדי לעזור לדכא את ההתקוממות העממית מכיוון שאין להם מספיק כוחות, אך רק 300 הסכימו לחזור לשירות.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה הפגנות באיראן מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד