כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עשרות אלפי דולרים

משפחות רבות תובעות על מקרי מוות מתרופות סירופ

מאז אוגוסט האחרון 199 בני אדם מתו מפגיעה חריפה בכליות, מה שגרם לחקירה ואיסור על תרופות מסוימות באינדונזיה. המשפחות דורשות פיצוי של כ-2 מיליארד רופיה (120,000 דולר) עבור כל אדם שנהרג וכ-1 מיליארד רופיה (60,000 דולר) עבור כל אדם שנפצע

משפחות רבות תובעות על מקרי מוות מתרופות סירופ
אילוסטרציה צילום: ויקיפדיה

עשרות משפחות שקרוביהן מתו או חלו לאחר שלקחו סירופ נגד שיעול, תבעו את ממשלת אינדונזיה וחברות שסיפקו את המוצרים. לפחות 199 בני אדם, רבים מהם ילדים מתו כתוצאה מפגיעה חריפה בכליות מאז אוגוסט, מה שגרם לממשלה לאסור על כמה תרופות סירופ ולפתוח בחקירה.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי התביעה הייצוגית נפתחה נגד משרד הבריאות, סוכנות המזון והתרופות במדינה ושבע חברות המעורבות במכירת סירופים, המשפחות דורשות פיצוי של כ-2 מיליארד רופיה (120,000 דולר) עבור כל אדם שנהרג וכ-1 מיליארד רופיה (60,000 דולר) עבור כל אדם שנפצע, כך אמר נציגם של קרובי משפחתם של הקורבנות. הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השלטונות לא הצליחו למנוע מכירה של תרופות מזיקות. "אף אחד לא לקח אחריות. הם מאוד מאוכזבים מהמצב הנוכחי", אמר.

על פי התראה של ארגון הבריאות העולמי שפורסמה בחודש הקודם, שמונה מוצרים באינדונזיה נמצאו על ידי הרשות הרגולטורית הלאומית שמכילים רמות מסוכנות של אתילן גליקול, נוזל חסר צבע המשמש בדרך כלל כחומר נגד קיפאון.

לפי ארגון הבריאות העולמי, צריכה של תרכובות כאלה, במיוחד על ידי ילדים, עלולה לגרום לפציעה חמורה או מוות. השפעות רעילות יכולות לכלול "כאבי בטן, הקאות, שלשולים, חוסר יכולת ללכת לשירותים, כאבי ראש, שינוי במצב נפשי ופגיעה חריפה בכליות שעלולה להוביל למוות", כך הזהיר ארגון הבריאות העולמי.

סירופ תרופה אינדונזיה הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד