כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא רק 24 שעות

המחקר בדק: כמה זמן שורד נגיף הקורונה על מוצרי מזון ומשטחי פלסטיק

במחקר שנערך בבריטניה, התברר כי הישרדות נגיף הקורונה על מזון השתנתה בהתאם למזונות ואריזות המזון שנבדקו. עבור רוב המזונות שנבדקו חלה ירידה משמעותית ברמות זיהום הנגיף במהלך 24 השעות הראשונות. במספר מקרים, למשל, על פלפלים, לחם, בשר, וגבינה, התגלה וירוס מדבק במשך מספר ימים

המחקר בדק: כמה זמן שורד נגיף הקורונה על מוצרי מזון ומשטחי פלסטיק
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

נגיף הקורונה יכול לשהות על מצרכים מוכנים לאכילה במשך ימים, כך אישרו מומחים בבריטניה. מדענים ביצעו בדיקות עבור הסוכנות לתקינות במזון (FSA), הם מרחו את הנגיף על אריזות ומוצרי מזון, כולל פירות, מאפים ומשקאות בבקבוקים.

הם בחרו פריטים שאנשים עשויים להכניס לפה בלי לבשל או לשטוף. עבור רוב מוצרי המזון שנבדקו חלה "ירידה משמעותית" ברמות הנגיף במהלך 24 השעות הראשונות. אבל בחלק מהמקרים עקבות שרדו במשך כשבוע, כך גילה צוות אוניברסיטת סאות'המפטון.

"ייתכן שהציבור יתעניין בממצא שהנגיף עלול להישאר על משטחי מזון ואריזות מזון במשך מספר ימים בתנאים שכיחים מסוימים". אבל הם מוסיפים כי אין צורך של קונים לנקוט באמצעי זהירות נוספים בעת טיפול במזון - מלבד שטיפת ידיים לפני הכנתו ואכילתו, ושטיפת תוצרת טרייה כדי לעזור להסיר כל זיהום על פני השטח.

הם בדקו מזון שנמכר לרוב בדלפקי מכולת, מעדניות או מאפייה, כמו תפוחים, פלפלים, גבינות, זיתים, לחם פריך וקרואסונים. האריזה שנבדקה כללה בקבוקי משקה, קרטונים ופחיות. כמות הנגיף שהם מרחו נועדה לדמות מצב אם מישהו שנדבק משתעל או מתעטש למשל, בגלל שקורונה מופץ על ידי טיפות נשימה.

אנתוני ווילסון, ראש צוות הערכת סיכונים מיקרוביולוגית ב-FSA, אמר: "בשלבים המוקדמים של המגיפה, לא ידענו הרבה על איך הנגיף ישרוד על משטחי מזון ואריזות שונות, ולכן הערכת הסיכון התבססה על הנחה במקרה הגרוע ביותר. המחקר נותן לנו תובנה נוספת לגבי יציבות נגיף הקורונה על פני השטח של מגוון מוצרי מזון, ומאשר שההנחות שהנחנו בשלבים המוקדמים של המגיפה היו מתאימות, ושההסתברות שיהיה אפשר להידבק באמצעות מזון היא נמוכה מאוד".

עוד התגלה, כי קורונה יכול לשרוד עד שבוע על משטחי פלסטיק. על קרטונים, זה יכול להיות מספר ימים. על פחיות אלומיניום, זה כנראה רק כמה שעות, אומרים החוקרים. אך על גבינה ובשר קר, חלבון ושומן גבוה, הנגיף יכול לשרוד ימים אולי שבוע.

בריטניה קורונה וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד