ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
'עדיין לא שם'

קורונה: ארגון הבריאות העולמי אופטימי, אך מסתייג

ארגון הבריאות העולמי הודיע שלפי ההערכות 90% מהאנשים עם "עמידות מסוימת לקורונה". מטעם הארגון נמסר כי המקרים עלו, הארגון הזהיר מפני גרסאות חדשות. ובירך את סין על הקלה בהגבלות

קורונה: ארגון הבריאות העולמי אופטימי, אך מסתייג
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי מעריך שלפחות ל-90% מאוכלוסיית העולם יש כעת רמה מסוימת של חסינות לקורונה, עקב הידבקות בעבר או לקיחת חיסון, כך אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס ג'ברייסוס בז'נבה, הוא אמר כי כמעט כולם מחוסנים מהווירוס SARS-CoV-2 שגורם לנגיף הקורונה.

"אנחנו הרבה יותר קרובים ליכולת לומר ששלב החירום של המגיפה הסתיים, אבל אנחנו עדיין לא שם. פערים במעקב, בבדיקות, ברצף החיסון, ממשיכים ליצור את התנאים לגרסה חדשה שעלולה להופיע ולגרום לתמותה משמעותית".

בשבוע שעבר, יותר מ-8,500 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף שלדברי טדרוס, "אינו מקובל", הוא אמר: "כשאנחנו שלוש שנים בתוך המגיפה, כאשר יש לנו כל כך הרבה כלים למנוע הידבקות ולהציל חיים, המספרים הללו גבוהים".

ארגון הבריאות העולמי דיווח, כי הוא תיעד רשמית 6.6 מיליון מקרי מוות מכמעט 640 מיליון מקרים מאז החלה מגיפת הקורונה בשנת 2019. הוא מציין, עם זאת, כי מדובר בספירה לא מדויקת שאינה משקפת את מספר המתים בפועל.

ארגון הבריאות העולמי גם בירך את סין על הרפיית חוקי קורונה והקלה בהגבלות, סין אותתה השבוע שהיא עשויה להקל על ההגבלות לאחר שבוע של הפגנות נדירות ונרחבות נגד הממשלה.

בשיחה עם נשיא האיחוד האירופי צ'ארלס מישל ביום שישי, נשיא סין שי ג'ינפינג רמז לשינוי, וטען כי רוב המקרים בסין בגרסה קלה יותר של האומיקרון, ולכן אפשר להקל את ההגבלות.

קורונה חולי קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד