כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החלטה מבורכת

בבתי ספר באיחוד האמירויות ילמדו על השואה

מאז החתימה על הסכמי אברהם, ממשלת איחוד האמירויות התייחסה ברצינות למאבק באנטישמיות שהשתרשה במדינה. מעתה בבתי ספר באיחוד האמירויות ילמדו על השואה. הם ילמדו על מוסלמים שהצילו יהודים בתקופת השואה ומוכרים בתור חסידי אומות העולם

בבתי ספר באיחוד האמירויות ילמדו על השואה
שר החוץ של איחוד האמירויות מניח זר באוהל יזכור ביד ושם צילום: יד ושם

באיחוד אמירויות, שבהן הוכחש עצם קיומה של מדינת ישראל לפני שנים אחדות, תיכלל תולדות והיסטוריה של השואה בתכנית הלימודים בבתי הספר.

במאי האחרון אירחה דובאי את התערוכה הראשונה להנצחת השואה באזור. מאז ביקרו שבעה ניצולי שואה באיחוד האמירויות וסיפרו לקהל על זוועות המשטר הנאצי, ליל הבדולח, מחנות הריכוז והגטאות היהודים. משרד החינוך של איחוד האמירויות הערביות בונה כעת תוכנית לימודים חדשה. הוא נעזר בכך על ידי יד ושם בירושלים, המספק בין היתר חומרים על מוסלמים שהצילו יהודים בתקופת השואה ומוכרים בתור חסידי אומות העולם, כך דווח האתר Times of Israel.

הדו"ח העולמי של האו"ם על נוכחות השואה בתכניות הלימודים בבתי הספר במדינות שונות מציין כי איחוד האמירויות מזכירה את השואה, בעוד בחריין, שגם חתמה על הסכמי אברהם עם ישראל, אינה מזכירה את השואה לא כמונח, אלא כמו עובדה היסטורית.

ההחלטה מגיעה לאחר ששר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, ביקר בחודש ספטמבר האחרון ביד ושם. שר החוץ ביקר בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", בהיכל השמות, והשתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור וחתם בספר האורחים של יד ושם, כשלצידו שלושה שרים נוספים מאיחוד האמירויות.

בתום הביקור כתב שר החוץ בספר האורחים של יד ושם "אני כאן היום להזכיר לעצמנו את הלקחים שההיסטוריה מלמדת אותנו ואת האחריות הגדולה שמוטלת עלינו לנהוג בסובלנות למען בניית הקהילה והחברה שלנו. עלינו לעשות צעד אמיץ לבניית גשר של שלום אמיתי למען הדורות הבאים".

לאחר חילופי דברים ממושכים עם שר החוץ אמר יו"ר יד ושם דני דיין "לביקור של שר בכיר ממדינה ערבית ביד ושם להעלאת זכרם של קורבנות השואה על סדר יומו יש משמעות מיוחדת. ביקור מעין זה מעביר מסר לעולם כי על תולדות השואה להגיע לכל אדם ללא הבדל דת, גזע או לאום, וכי על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה לזכור לאן אנטישמיות ושנאה עלולות להוביל, אם הן אינן מטופלות מיידית ובנחישות".

איחוד האמירויות יד ושם הסכמי אברהם בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד