י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבצע אכיפה בצפון

הכל בגלל הבלאק פריידי: מצעד התירוצים לפקחי מס הכנסה

לא פחות מ-20 עסקים נפלו בביקורת של רשות המסים בצפון. בכל פעם מקבלים הפקחים תירוצים שונים כך למשל בעל עסק להלבשה ביפיע שהשיב לשאלה מדוע לא דיווח על הכנסות בספרים "אני בלחץ של בלאק פריידיי, אולי פספסתי את הרישום"

הכל בגלל הבלאק פריידי: מצעד התירוצים לפקחי מס הכנסה
אילוסטרציה צילום: unsplash

עובדי מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה עכו ובפקיד שומה נצרת ערכו ביקורת באחרונה בעסקים באזור. בין היתר, נערכה ביקורת בעסקים בנצרת, עכו, ג'דידה-מכר, שלומי, טמרה ושפרעם. מטרת הביקורת הייתה לבדוק את רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום תקבולים והחוק לצמצום השימוש במזומן.

בסך הכל נערכו 75 ביקורות ובמהלכן נתגלו 20 מקרים של אי רישום הכנסות ואי ניהול ספרים. כמו כן נערכו 52 ביקורות של החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאה הפרה אחת בסך 10,000 ₪.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים למשרדו של עורך-דין עצמאי בכפר כנא. בחשבון הבנק שלו נמצאו חמש הפקדות שיקים והעברות בנקאיות שקיבל על סך כ-30 אלף ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין הודה שלא הספיק לרשום את התקבולים וציין כי לא ידע שהוא חייב לרשום אותם מיד.

במקרה אחר הגיעו המבקרים לחנות פירות וירקות לבדוק האם קניית הביקורת שערכו בה לפני מספר ימים נרשמה בספרי העסק. מבדיקה בספרי החשבונות שבעל העסק מנהל לא נמצא רישום תקבול. לבעל העסק לא היה הסבר לאי הרישום והוא טען: "אולי טעיתם בסכום שקניתם."

במקרה נוסף, בפיצה-מסעדה בכפר יאסיף, הבחין המבקר במהלך קניית הביקורת הסמויה כי הנישום קיבל ארבעה תקבולים בסך 562 ₪. שלא נרשמו בספרי החשבונות שבעל העסק מנהל. בנוסף, גם קניית הביקורת לא נרשמה כפי שהתגלה במהלך הביקורת עצמה. בעל העסק הגיב: "אין לי מה לומר."

בחנות הלבשה ביפיע נערכה קניית ביקורת שבעל העסק לא תיעד בספרים. לשאלת המבקרים מדוע לא תיעד את הקנייה, ענה בעל העסק: "אני בלחץ של בלאק פריידי, אולי פספסתי את הרישום."

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

ביקורת מס הכנסה בעלי עסקים בלאק פריידי העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד