כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
זה סכום העתק שדורש

הקשיים נמשכים: הפגישה של סמוטריץ, דרעי ונתניהו שהתפוצצה

יו"ר ש"ס אריה דרעי נטש שיחה עם שותפיו העתידיים לקואליציה בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. דרעי נטש את השיחה לאחר שיו"ר הציונות הדתית התנגד לדרישותיו להפקעת סמכויות של שר האוצר בנוגע למשרדי הפנים והבריאות ולהקים "מסלול עוקף אגף תקציבים" | כל הפרטים

הקשיים נמשכים: הפגישה של סמוטריץ, דרעי ונתניהו שהתפוצצה
סמוטריץ'/נתניהו/דרעי צילום: גרשון אלינסון/יונתן זינדל, פלאש 90

הפגישה של סמוטריץ ודרעי שהתפוצצה אצל נתניהו: יו"ר ש"ס אריה דרעי נטש שיחה משותפת עם בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. דרעי דורש הפקעת סמכויות שר האוצר בנוגע למשרדי הפנים והבריאות שבהם יחזיק לפחות מחצית מהקדנציה.

דרעי רוצה "מסלול עוקף אגף תקציבים" לניהול הנושאים השוטפים של המשרדים שהוא צריך לקבל. סמוטריץ' התנגד נחרצות בטענה שאגף התקציבים מטיל וטו על הסיכום. דרעי טען שמדובר על הפרת סיכום שלו עם נתניהו. דרעי עזב את הפגישה וביקש שיעדכנו אותו אם נענו לדרישותיו. כך מדווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

עוד הוא מדווח כי אחרי שהגיעו להסכמות בכמה נושאים, השיחה בין דרעי לסמוטריץ' גלשה לטונים גבוהים וצעקות, כשנתניהו התבונן בשניים מהצד. עד שבשלב מסוים דרעי עזב את החדר.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אריה דרעי דורש תוספת של שמונה מיליארד שקלים למשרד הבריאות ובשלב זה עדיין לא ברור אם דרישתו תיענה. 

כזכור, סמוטריץ׳ ודרעי צפויים להתחלף ברוטציה במשרד האוצר. דרעי רוצה להיות שר האוצר של משרדי הפנים והבריאות עד לחילופין. הערכה שגם על המשבר הזה הניצים יתגברו אבל זה יכול למשוך את השיחות עוד כמה ימים ולעכב את השבעת הממשלה עד לרגע האחרון הקבוע בחוק.

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד