כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מעבר לקווי האויב

מפציצים רוסיים ניזוקו לאחר תקיפת מל"ט עמוק בתוך רוסיה

מספר פיצוצים אירעו בבסיס אוויר ליד העיר סראטוב ברוסיה אתמול. שני מפציצים רוסים ששימשו לתקוף את רשת האנרגיה של אוקראינה שניזוקה, ספגו נזקים. בנוסף דווח על פיצוץ בבסיס צבאי בעיר ריאזאן שהביא למותם של שלושה אנשים. אוקראינה לא לקחה אחריות, אך על פי החשד היא עומדת מאחורי עשרות התקפות דומות בגבולה המערבי של רוסיה

מפציצים רוסיים ניזוקו לאחר תקיפת מל"ט עמוק בתוך רוסיה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בסיס אוויר רוסי שממנו יצאו תקיפות נגד אוקראינה נפגע על ידי התקפת מל"ט, התקיפה גרמה נזק לשני מפציצים רוסיים. בסיס חיל האוויר הרוסי סמוך לעיר סראטוב, נפגע מפיצוץ בשעות המוקדמות של יום שני, ונזק נגרם לשני מפציצי Tu-95 ששימשו לביצוע תקיפות אוויריות על התשתית של אוקראינה.

פיצוץ נוסף פגע בבסיס צבאי רוסי ליד העיר ריאזאן, והביא למותם של שלושה אנשים לאחר שמשאית דלק התפוצצה. סוכנות הידיעות RIA שבבעלות הקרמלין דיווחה, כי שישה נוספים נפצעו בפיצוץ המכלית בריאזאן, 150 קילומטרים דרומית-מזרחית למוסקבה.

אוקראינה לא לקחה אחריות לפיצוצים, אך סביר להניח כי היא עומדת מאחורי עשרות תקיפות דומות על בסיסים ומחסני אספקה ​​בגבול המערבי של רוסיה. התקיפה מגיעה ימים ספורים לאחר שאש פרצה במחסן נפט באזור הגבול הרוסי בריאנסק בהתקפה שלכאורה בוצעה על ידי אוקראינה. שני הבסיסים נמצאים בין 600 ל-700 קילומטרים מגבול אוקראינה, מעבר לטווח הטילים של אוקראינה, כלומר ככל הנראה התקיפה בוצעה על ידי מל"ט.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי שעות לפני הפיצוצים, חברת הנשק האוקראינית Ukrobonoprom טענה כי ניסתה בהצלחה מל"ט מתאבד עם ראש נפץ במשקל 200 ק"ג שיוכל לפגוע בשני המקומות.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי המל"טים שוגרו משטח אוקראינה, ולפחות אחת מהתקיפות בוצעה בסיוע כוחות מיוחדים הקרובים לבסיס שסייעו להנחות את המל"טים אל היעד, כך אמר בכיר אוקראיני בעילום שם.

התקיפות אותתו על החלטת אוקראינה לקחת את הקרב לבסיסים בלב רוסיה, לקחת הימור במלחמה, והדגימו לראשונה את יכולתה של אוקראינה לתקוף במרחקים כה ארוכים. זמן קצר לאחר ההתקפות על הבסיסים, רוסיה שלחה מטח טילים לעבר ערי אוקראינה.

מהקרמלין נמסר כי המל"טים הם מתקופת ברית המועצות וכוונו לבסיסים במרחק מאות קילומטרים מהגבול האוקראיני. לטענת רוסיה הם יירטו את המל"טים, וכי "ההריסות גרמו נזק קל לשני מטוסים, נהרגו שלושה חיילים ונפצעו ארבעה נוספים".

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים תקיפה אווירית פיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד