י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פקיעת המנדט באופק

לקראת בליץ חקיקה; סער להרצוג: "דחה את בקשת נתניהו להארכה"

במוצאי השבת הקרובה יפקע המנדט אותו קיבל רה"מ המיועד להרכבת הממשלה | הקואליציה המסתמנת תפנה לנשיא הרצוג בבקשה להאריכו בעוד כשבועיים, אלא שבאופוזיציה העתידית קוראים להרצוג שלא להיענות לדרישה | בגוש הימין מתכננים: בליץ חקיקה קודם השבעת הממשלה

לקראת בליץ חקיקה; סער להרצוג: "דחה את בקשת נתניהו להארכה"
בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בקואליציה המתגבשת נערכים לפתוח בליץ חקיקה בשבועיים הקרובים. לצורך כך נדרשת הארכת המנדט בעוד 14 יום, אלא שבאופוזיציה העתידית קוראים להרצוג שלא להיענות לבקשת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

אמש העוברו לידי יושב ראש הכנסת מיקי לוי החתימות הדרושות כדי לערוך הצבעה על החלפת יו״ר הכנסת מטעם מחנה הימין, לוי מצידו הודיע כי ההצבעה תיערך רק ביום שני הבא, מה שיחייב את נתניהו להאריך בעוד שבועיים את המנדט להרכבת הממשלה שפוקע במוצאי שבת הקרובה.

המטרה של הקואליציה המתגבשת היא לקיים בליץ חקיקה קודם השבעת הממשלה, בראש סדר העדיפויות 'חוק דרעי' שימנע את פסילת אריה דרעי מלכהן כשר, וכן חוקים שיעניקו סמכויות נרחבות לאיתמר בן גביר בתפקיד השר לביטחון לאומי, לצד חוק שימנע פיצול ארבעה חברי כנסת מהליכוד.

מול היוזמות של הקואליציה המתגבשת, באופוזיציה העתידית קוראים לנשיא יצחק הרצוג שלא להיענות לדרישותיו של ראש הממשלה המיועד נתניהו, שר המשפטים היוצא גדעון סער צייץ הבוקר כי נראה שהרכבת הממשלה הושלמה. וכי "בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתיים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו".

המנדט להרכבת ממשלה גדעון סער ביבי נתניהו חקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד