כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הירי והסערה העולמית

"אל-ג'זירה" הגישה תביעה בגין הריגתה של העיתונאית הערביה

רשת התקשורת הערבית "אל-ג'זירה" הודיעה כי הגישה לבית הדין הפלילי הבינלאומי תביעה בסוגיית הריגתה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה בג'נין. לפיד בתגובה לפרסום: "אף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל-ג'זירה"

"אל-ג'זירה" הגישה תביעה בגין הריגתה של העיתונאית הערביה
‏גופתה של העיתונאית בבית החולים בג'נין צילום: באדיבות המצלם

רשת התקשורת הערבית "אל-ג'זירה" הודיעה כי הגישה לבית הדין הפלילי הבינלאומי תביעה בסוגיית הריגתה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה. בהודעה שפרסמה הבוקר הרשת נמסר שעניינה של שירין הועבר לבית הדין לאחר שצוות משפטי של הרשת קיים חקירה בנושא והוכח ששירין נורתה על ידי כוח של צה"ל.

רשת התקשורת הערבית "אל-ג'זירה" דוחה את טענת ישראל ששירין נהרגה בטעות והדגישה שלטענה זאת אין כל יסוד. רשת אל-ג'זירה מבהירה שלא היה שום עימות באזור שבו נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה מה שמפריך את תוצאות החקירה של צה"ל בנוגע למותה של שירין, כך דווח בכאן 11.

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד בתגובה לפרסום על פניית אל-ג'זירה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את הרג העיתונאית שירין אבו-עאקלה: "אף אחד לא יחקור את חיילי צה"ל ואף אחד לא יטיף לנו על מוסר לחימה, בטח לא רשת אל-ג'זירה".

כזכור בחודש מאי האחרון ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, קרא להקמת ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, הוא אמר כי "הממשלה הפלסטינית מוכנה ליטול חלק "בכל ועדת חקירה אמינה" בעניין זה ולסייע לה, כל עוד ישראל לא נוטלת בה חלק". כזכור במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים פלסטינים באזור מחנה הפליטים ג'נין בחודש מאי האחרון. כוחות גדולים נכנסו לעיר במטרה לבצע מעצרים, במסגרת המבצע למיגור גל הטרור והפגיעה בתשתיות באזור צפון השומרון.

במהלך כניסת הכוחות נפגעה מירי כתבת רשת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה באורח אנוש, ומותה נקבע זמן לאחר מכן בבית החולים המקומי. לטענת הפלסטינים העיתונאית נהרגה מירי לוחמי צה"ל, אולם בצבא הודיעו כי פתחו בחקירה. נבדקה האפשרות כי היא נורתה בשוגג ע"י מחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

שירין אבו עאקלה ג'נין בית הדין הבינלאומי בהאג טרור פלסטיני אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד