כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מרגישה מול "כיתת יורים"

הונאה של מיליארד דולר: 6 שנות מאסר לנשיאה לשעבר

נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדס, נידונה לשש שנות מאסר בגין הונאה של מיליארד דולר. סגנית הנשיא הנוכחי והנשיאה לשעבר תחת איסור לכל החיים להתמודד על תפקיד ציבורי לאחר שנמצאה אשמה. בחודש שעבר השוותה פרננדס את השופטים שלה ל"כיתת יורים"

הונאה של מיליארד דולר: 6 שנות מאסר לנשיאה לשעבר
בית משפט צילום: FREEPIK

סגנית נשיא ארגנטינה הנוכחי והנשיאה לשעבר של ארגנטינה, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, נידונה לשש שנות מאסר ונגזר עליה איסור לכל החיים להתמודד על תפקיד ציבורי לאחר שנמצאה אשמה בתיק הונאה של מיליארד דולר.

פרננדז - שהייתה נשיאת ארגנטינה במשך שתי קדנציות בין 2007 ל-2015 - נמצאה אשמה ביום שלישי, אם כי לא סביר שהיא תרצה מאסר, שכן יש לה חסינות הודות לתפקידיה הממשלתיים הנוכחיים וצפויה לערער, מהלך שיכול לקחת שנים.

הרכב של שלושה שופטים דחה אישום בניהול ארגון פשע, שעונשו יכול היה להיות 12 שנות מאסר. גזר הדין סימן את הפעם הראשונה שבה סגנית נשיא ארגנטינה הורשעה בפשע בזמן כהונתה. לאחר פרסום פסק הדין, פרננדס אמרה כי ההאשמות נגדה היו ממניעים פוליטיים. "זו פעולות מערכת המשפט, היא מדינה מקבילה למאפיה", אמרה.

פסק הדין בוודאי יעמיק את הסדקים בארגנטינה, שם הנשיאה לשעבר בת ה-69 שולטת בנוף הפוליטי ולאחרונה שרדה ניסיון התנקשות כושל לאחר שהאקדח של התוקף שלה כנראה נתקע. בחודש שעבר השוותה פרננדס את השופטים שלה ל"כיתת יורים".

פרננדס הואשמה בכך שקידמה 51 חוזי עבודה ציבוריים במחוז סנטה קרוז שבפטגוניה לחברה השייכת ללזארו באז, מקורב של פרננדס דה קירשנר ולבעלה, נסטור קירשנר, שהיה נשיא ארגנטינה מ-2003-2007.

נשיא ארגנטינה ארגנטינה בית המשפט עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד