כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החוק יעבור?

העימות הפנימי בליכוד: "סכנה קיומית לישראל, נזק בלתי הפיך"

ח"כ קרעי מגיב לחברו בסיעה יולי אדלשטיין שקרא לקואליציה הבאה לעזוב את חוק השבות ולא לבטל את סעיף הנכד | קרעי אומר שמדובר ב"סכנה קיומית לעתיד העם היהודי כאן בארץ הזו, בריבוי נישואי תערובת ובהתבוללות קשה. הגיע הזמן לתקן. לפני שהנזק יהיה בלתי הפיך"

העימות הפנימי בליכוד: "סכנה קיומית לישראל, נזק בלתי הפיך"
שלמה קרעי/יולי אדלשטיין צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שחבר מפלגתו יולי אדלשטיין קרא "לעזוב בשקט" את סעיף הנכד בחוק השבות, חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' מגיב לו ומסביר מדוע ביטול סעיף הנכד בחוק השבות הינו מתחייב.

"בדברי ימי הכנסת, ברור כשמש כי הנימוק העיקרי לסעיף הנכד היה שאין להעמיד את העולה היהודי, בפני בחירה בלתי אפשרית, בין עלייה ארצה לבין משפחתו הלא-יהודית", כותב קרעי. "חוק השבות נוסח בימים שבהם ישראל היתה מדינה ענייה ונרדפת, ואף אחד כמעט לא העלה בדעתו שרבים יהגרו אליה מסיבות כלכליות".

"היום, עשרות שנים לאחר מכן, לאחר שאלו שבחרו לקשור את גורלם בגורל העם היהודי עלו כבר לארץ ישראל, המציאות השתנתה. המציאות בשנים האחרונות, ואין חולק על כך, היא, שהחוק הזה מנוצל על ידי רבים, לא יהודים, שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומורשתו, להגירה לכאן מסיבות כלכליות".

"72% מהעולים בשנת 2020 אינם יהודים. 41% מהעולים בשנה האחרונה קיבלו דרכון והטבות וחזרו לארץ מולדתם. אין מדובר כאן רק בבזבוז כספי ציבור, אלא בסכנה קיומית לעתיד העם היהודי כאן בארץ הזו, בריבוי נישואי תערובת ובהתבוללות קשה. הגיע הזמן לתקן. לפני שהנזק יהיה בלתי הפיך. מדינה יהודית!". כך קרעי שלא מזכיר את חבר מפלגתו, אך העיתוי ברור.

שעות קודם לכן אמר ח"כ אדלשטיין בנאום במליאת הכנסת: "תרשמו את מה שאני אומר - אם נגיע לשינויים בחוק השבות עוד חמש שנים אין אותו. לכן, בואו לא נציע להפוך אותו לחוק-יסוד, בואו לא נציע לשנות בו משהו, בואו לא נציע לשפר אותו. תעזבו אותו בשקט. ובצורה של מדיניות נכונה אפשר לשנות הרבה דברים בלי לגעת בחוק השבות". ברדתו זכה לברכות מצד חברי האופוזיציה העתידית ששבחו אותו על דבריו ועל התנגדותו לשינוי החוק.

שלמה קרעי יולי אדלשטיין חוק השבות סעיף הנכד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד