ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שוחחו על לוויה דקות קודם

בעל הייסורים שהתמוטט באמצע הלימוד בכולל

בבני ברק ליוו אתמול למנוחות את בעל הייסורים רבי ישראל גדליהו פרידמן ז"ל ששקד על תלמודו יומם וליל והתמוטט בפתע פתאום בעת שלמד בכולל. 'בחדרי חרדים' שוחח עם האברכים שלמדו עמו בבית המדרש באבוב ומבכים את פטירתו של אחד מחשובי תלמידי החכמים

בעל הייסורים שהתמוטט באמצע הלימוד בכולל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר אתמול (שלישי) באופן פתאומי הרב הגאון החסיד רבי ישראל גדליהו פרידמן ז"ל שנפטר בפתאומיות בעת שלמד בכולל בבית המדרש באבוב בבני ברק והוא בן 55 בלבד.

הרב ישראל גדליהו ז"ל נולד לאביו הרה"ג ר' דוד שלמה צבי פרידמן זצ"ל.  

המנוח שהיה ידוע כבעל יסורים נוראים מנעוריו, שקד על התורה בכל שעות היממה בבית המדרש באבוב ברחוב חזון איש בבני ברק, בבית המדרש יגע בלימוד התורה כאשר כל סובביו הלכו לביתם לארוחת צהרים עדיין נשאר על מקומו ללמוד באותו צורה כביכול עדיין אוחזים באמצע הסדר, וכן היה עד שעות המאוחרת של הלילה, כאשר רק אם היו אומרים לו ר' ישראל לך אכול מעט, היה ניגש לאכול את המעט שהיו לו. בכל שעות היממה ניתן היה לראות אותו יושב ולומד בבית המדרש וכפי שהתבטא על עצמו 'לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי' 'ותורה שלמדתי באף היא שעמדה לי'. 

היה תל תלפיות כאשר מקור של כל דבר הלכה ומנהג של כל קהילות הקודש היה מכיר. כל תוכניות לימודים שהיה בו מבחנים היה מיד מצטרף אליו והיה נבחן בו, בקי נפלא בש"ס ומנחת חינוך ועוד.

בכולל מספרים ל'בחדרי חרדים' על אברך משכמו ומעלה, היה בקיא בכל הש"ס, בכל מקום ששאלו אותו הוא ידע לענות. ראש הכולל שלו אמר בהספד שהוא לא זוכר פעם אחת ששאל את ר' ישראל שאלה והוא לא ידע לענות עליה.

מקרה מעניין מספרים בכולל כי שעה קלה לפני שנפטר נשאל בכולל מה הדין לגבי לעשן בלוויה והאם מותר להניח תמונה של נפטר על מיטתו? המנוח שירד לעיין בספרים נפטר בפתע פתאום. ויהי לפלא. 

אמש בשעות הערב הוא התמוטט בהיכל בית המדרש באבוב ברחוב חזון איש בעיר, כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות כשבזמן זה האברכים שלמדו איתו בכולל התפללו להצלתו אך נגזרה הגזירה והרופאים נאלצו לקבוע את פטירתו למגינת לב כל מכריו וידידיו. בפעילות מתנדבי זק"א תל אביב המנוח שוחרר לקבורה, והמתנדבים דאגו לכל צרכי הלוויה. 

הלוויתו התקיימה אמש מבית המדרש הגדול בשיכון סאטמר משם המשיך מסע הלוויה דרך בית הכנסת באבוב ברחוב חזון איש שם היה המנוח שוקד על תלמודו מבוקר עד לילה לביה"ח באלעד שם נטמן. 

מאות ממכריו וידידיו באו לחלוק לו כבוד אחרון, בבית המדרש דחסידי באבוב ברחוב חזון איש שם המנוח קבע את מקום לימודו בעשרים שנים האחרונות, הספידיהו הגאון רבי חיים שכטר ראש הכולל שערי הלכה אשר המנוח למד במסגרת הכולל, וכן הגאון רבי פנחס בראכשטט מו"צ במודיעין עילית והרב חיים הערש אייזנבך, ומשם המשיך המיטה לעבר בית העלמין החדש בעיר אלעד בו הובא למנוחת עולמים.

היות והמנוח לא השאיר אחריו זש"ק מבקשים מכל אחד להדליק נר וללמוד משניות לע"נ הרב ישראל גדליהו בה"ר דוד צבי שלמה ז"ל

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד