כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הוצא צו סגירה

נהגים שימו לב: תחנת הדלק מכרה לציבור דלק לא תקני

בעקבות פניית משרד האנרגיה: בית משפט השלום בנצרת הוציא צו סגירה לתחנת הדלק "טופ עפולה" שברחוב החרט 8 באזור התעשייה בעפולה לתקופה של 30 יום בשל מכירת דלקים לא תקניים

נהגים שימו לב: תחנת הדלק מכרה לציבור דלק לא תקני
משאבת דלק צילום: pixabay

בית משפט השלום בנצרת הוציא השבוע צו סגירה שיפוטי לתקופה של 30 יום לתחנת הדלק "טופ עפולה" שברחוב החרט 8 באזור התעשייה בעפולה (תחנה מספר 2878). הצו יכנס לתוקפו החל מה-11.12.22. הבקשה למתן צו הסגירה השיפוטי הוגשה במקביל להגשת כתב אישום המייחס לתחנה ולבעליה אישומים שונים, בשל מכירת דלקים לא תקניים שלא עמדו בדרישות התקן הישראלי. עוד עולה מכתב האישום, כי בעלי התחנה אף המשיכו לשווק ולמכור את הדלקים שלא עמדו בתקן, עוד בטרם קיבלו אישור לחדש את מכירתם ועל אף האיסור לעשות זאת, תוך הפרת הוראות משרד האנרגיה.

לאור זאת, הגישה הלשכה המשפטית במשרד לבית משפט השלום בנצרת בקשה לסגור את התחנה, ובית המשפט אישר את הבקשה. כבוד השופטת שדנה בבקשה, רות שפילברג כהן, ציינה בהחלטתה כי "מצאתי כי הפעלת תחנת דלק המוכרת באופן שיטתי דלק שאינו עומד בתקנים ולא מסירה מחדליה פעם אחר פעם, פוגעת באופן בוטה בשלטון החוק ואף מביאה לנזק ממשי לציבור ולמפגע בריאותי".

יש לציין כי אגף הפיקוח במשרד האנרגיה דוגם את סוגי הדלק השונים בכלל התחנות באופן שיטתי, ופועל על מנת להבטיח כי הדלק שנמכר לצרכנים הינו איכותי ותקני. 

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מסר בתגובה: "מינהל הדלק והגז ימשיך ויבחן את איכות הדלק, הן בתחנה זו והן בכלל התחנות ברחבי המדינה, על מנת להבטיח כי הציבור רוכש מוצר איכותי העומד בתקן. אנו נחושים להילחם בתופעות העברייניות ונדאג למיצוי הדין מול כל הגורמים המשווקים או עוסקים במהילת הדלק". 

מהלשכה המשפטית במשרד האנרגיה נמסר: "הפעילות המשולבת של מינהל הדלק והגז והלשכה המשפטית במשרד האנרגיה, מובילה לתוצאות למען הציבור. מדובר בנקיטת צעדים משפטיים שנועדו להעצים את האכיפה של משרד האנרגיה, כנגד התופעה של דלק לא תקין. אנחנו במשרד נמשיך לפעול לטובת הצרכנים, ולצד אכיפה ממוקדת, נשמור על זכויותיהם ובטיחותם של ציבור הנהגות והנהגים בישראל". 

 

תחנת דלק תקן מחירי דלק הטעיית צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד